• Aurora83

Typiskt manligt, typiskt kvinnligt

Hej,

Skulle va kul att höra från olika både män o kvinnor vad som anses typiskt manligt/kvinnligt.

Kan börja:

Igår kväll sa min sambo att d låg något under mattan i hallen (han stod då där o såg "bucklan")
    Jaha ok säger jag. Inge mer med det.
    I morse när han ska gå och jag står i badrummet ropar han igen "D e nåt under mattan"
    Ja älskling du sa d igår svarade jag då. Han fattar vinken o säger jag ska se va d e o tar fram d.

Typiskt manligt att se nåt på golvet som nte ska ligga där o inte plocka upp d.

Haha tyckte han va jätte gullig iofs men ändå=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-11 18:55:51:
    På allmän begäran så har ja nu startat en ny tråd som förhoppningsvis inte svider i folks ögon

www.familjeliv.se/Forum-5-97/m16148145.html

• Svar på tråden Typiskt manligt, typiskt kvinnligt
  • Tina B

Men ärligt, kan man inte få skratta åt våra olika särdrag och prata steroetyper ibland? Det är ju bara roligt! TS efterlyser ju både manliga och kvinnliga tokigheter. Man måste kunna skratta åt sig själv och MED andra ibland!

• Danbala

Mmm. Ligger en tråd under "Samhälle" känns det ju som om en mer djuplodande diskussion är det som eftersökes, dock.

[En del är för dumma för att ha ångest. Det är smart. (Jan Stenmark)]
  • Sarge

Säkert inget typiskt manligt, men min man kan ibland komma med frågor typ som
    "Vart har vi sockret".....öööhhh...skafferiet, kanske !?

• Tina B

Min pappa (mer den äldre generationen av män ttro jag) hittar aldrig någonting i varken skafferiet eller kylskåpet. Han brukar "anklaga" mamma för att alltid gömma allting!

• Santos v2

Jag går och handlar mjölk till kaffet som är slut, tjejen stopapr mig precis innan jag går och säger. Köp kaffefilter också.

När jag kommer hem så frågar hon, "köpte du ingen TipTop?"

vadå TipTop du sa kaffefilter sen sa du puss hejdå.

Ja men igår kväll och imorse pratade jag om hur sugen jag var på TipTop kunde du inte bara köpt en åt mig då.

Ni tror man kan läsa era hjärnor. Vi män går bara runt med bröst i skallen hela dagarna, vi kan inte komma ihåg bagateller som TipTop, godnatt pussar och sånt tjaffs :D

• Santos v2

Eller, tog du inte min tandborste när du ändå hämtade din. Men VAFAN! Hur ofta tar du min tandborste när du hämtar din om jag inte ber om det... hahahah tjejer!

• Tina B
    ... ni skall ju göra som vi tänker inte som vi säger!
  • vitguld

Hahha känner igen det där från min far som ofta anklagar min mamma att "gömma" hans kläder. Fast han tvättar och grejar själv, konstigt måste vara allas våra mammor som gömmer den där andra socken oxå ;) som brukar försvinna vid tvätten. Alltså är det våra mamor som är tvättmaskinsmonstret som käkar strumpor............

• Bonanza

Man får inte skriva bara "suck", så jag får väl lägga till lite mer då.

Suck! för att folk faktiskt tror att det finns såna här larviga skillnader.

Suck! för att man skrattar åt dessa påhittade skillnader.

Suck! för att jag precis insåg hur jäkla lång tid det kommer ta innan världen blir jämställd!

Vi kommer klara vad som helst, vi ska aldrig säga nej.
Svar på tråden Typiskt manligt, typiskt kvinnligt