• Aurora83

Typiskt manligt, typiskt kvinnligt

Hej,

Skulle va kul att höra från olika både män o kvinnor vad som anses typiskt manligt/kvinnligt.

Kan börja:

Igår kväll sa min sambo att d låg något under mattan i hallen (han stod då där o såg "bucklan")
    Jaha ok säger jag. Inge mer med det.
    I morse när han ska gå och jag står i badrummet ropar han igen "D e nåt under mattan"
    Ja älskling du sa d igår svarade jag då. Han fattar vinken o säger jag ska se va d e o tar fram d.

Typiskt manligt att se nåt på golvet som nte ska ligga där o inte plocka upp d.

Haha tyckte han va jätte gullig iofs men ändå=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-11 18:55:51:
    På allmän begäran så har ja nu startat en ny tråd som förhoppningsvis inte svider i folks ögon

www.familjeliv.se/Forum-5-97/m16148145.html

• Svar på tråden Typiskt manligt, typiskt kvinnligt
  • Cokkie

Döp om tråden till vi som måste klaga på allt?

• Tina B

Nä, nu orkar jag faktiskt inte med er längre. Jag ger upp!

• inte

Tina B:
    Tror du på det där själv? Hur skulle det se ut? En heterosexuell kvinna tänder ju knappast på alla män. En heterosexuell man tänder ju knappast på alla kvinnor. Men så borde det ju fungera om vi skall "komplettera" varandra.

• Muminski

Bonanza I detta fallet talade jag om Bibeln, så det hade du rätt i, men det KUNDE varit da vincikoden. Den vart visst väääldigt populär.

Ja klart att du ska fortsätta att bekämpa fördomar du inte tycker om. Om det påverkar er negativt får ni hitta ett sätt där det inte gör det. Det viktigaste jag tror är att acceptera att saker inte är som man vill att de ska vara, och göra allt man kan för att de ska bli som man vill ha det. Okej, så här är det, vad kan jag göra för att förändra det.

Att vara aggresiv mot mig, eller andra, för att du förutsätter mig/oss vara på ett sätt är inte rätt väg att gå. Det förändrar inte saken, och är oerhört fördomsfullt mot mig. Men jag väljer att inte ta det illa, det handlar ju inte om mig, utan om dig.

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Filippinan

Bonanza har bara uttryckt sin egen åsikt, rakt på sak, utan att angripa någon personligen. Att vara aggressiv betyder att man angriper eller anfaller någon.

The more you ignore me, the closer I get
  • Bonanza

Kaiza - jag är inte aggressiv, jag diskuterar. Och du har ju en mängd fördomar mot mig, och förutsätter hur jag är, så varför reagerar du negativt på det? Du försvarar ju en tråd som går ut på att ha fördomar och förutsätta hur folk är?

Okej, så här är det: Folk har dumma fördomar

Vad kan jag göra åt det?: Försöka visa hur absurt fel de har.

Vi kommer klara vad som helst, vi ska aldrig säga nej.
  • Xara

En del skriver om att det inte finns några vetenskapligt säkerställda (eller motsv) belägg för att det skulle vara någon skillnad mellan män & kvinnor, svarta & vita osv förutom det fysiska.

Vad finns det för något förutom det fysiska då?? En odödlig själ? Det tror inte jag på *oandligt lagd *. Jag tror att vi är precis det som finns här och nu, "bara" det fysiska alltså. Och då är vi ju samtidigt väldigt lika och väldigt olika på många sätt inom valfria kategorier (människa, kön, ursprung...).

• Destroijer

Världens främsts kockar är män!!!! så det är bara att kedja fast männen i köket

Svar på tråden Typiskt manligt, typiskt kvinnligt