• Nilla

Vad är sladdbarn

för er?

• Svar på tråden Vad är sladdbarn
  • Såphia

Jag har två småsyskon som är 9 resp. 11 år yngre än mig. Ska genast springa hem till föräldrarna och skrika "Ni har LJUGIT för mig i alla ååååår, jag har bara ETT sladdsyskon!!" Skrattande

Ha ha, ja vad säger man..

KÅRV - om du bryr dig om ditt FL! www.familjeliv.se/Forum-5-163/m12310375.html
  • ixus
    KottarnasMamma skrev 2007-01-17 12:24:26 följande:
    Oj, vilken identitetskris du måste ha hamnat i nu.. ixus, hur känns det?***Vänner är änglar som lyfter upp oss, när våra vingar har problem...***
    Jag vet inte helt ärligt, hela min värld har rubbats. Försöker ringa till min syster för att berätta att jag inte är en sladdis.. Men hon svarar inte! *hjälp*..
    tingeling75 skrev 2007-01-17 12:25:48 följande:
    Nämen då är du ju ingen sladdis längre. Jag har också fått min värlsbild havererad eftersom det bara är 5 år mellan mig och min bror, jag har alltid kallat mig sladdis... vad ska jag kalla mig själv nu?? Stickkontakt kanske...

Ja!
    Av barn o fyllon får man alltid höra sanningen.......
  • KottarnasMamma

Det måste vara ett trauma för många av er

***Vänner är änglar som lyfter upp oss, när våra vingar har problem...***
  • Nilla

tingeling75

Då blir min med en stickkontakt min son asså=)

• Häxan Jia

Jag är en p-piller miss ni får gärna låna det namnet och bygga upp en ny identitetsbild med om ni vill

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.....
  • Kusin Knase

ixus, på något sätt stämmer din lilla extrarad så väl in här i denna tråd... "Av barn o fyllon får man alltid höra sanningen......."
  • tingeling75

Häxan Jia:

Jag tackar dig för erbjudandet, kanske kan jag bygga upp min självbild igen.

• ixus
    Kusin Knase skrev 2007-01-17 12:30:10 följande:
    ixus, på något sätt stämmer din lilla extrarad så väl in här i denna tråd... "Av barn o fyllon får man alltid höra sanningen......."
    He he.. så sant, så sant.
    Av barn o fyllon får man alltid höra sanningen.......
  • abnocto

Det spelar väl egentligen ingen roll om det är 8,10 eller 12 år för att man ska få vara sladdbarn. Huvudsaken är väl ändå att man måste ha flera äldre syskon (går ej med ett) och sedan får ett till efter MÅNGA år.
    Och jag har också hört 10 år men det är säkert någon som tyckte att 10 år var lång tid. För det går ju inte att första syskonet är 18, nästa 10 år, då kan du inte få ett sladdbarn. Syskonen måste ha kommit hyffsat tätt också.
    Så tolkar JAG sladdbarn.

Svar på tråden Vad är sladdbarn