Vad är sladdbarn
för er?
för er?
Kan man räkna ett barn som kommer efter 5 år som sladdis?
Hittat? HAHAHA sådana basala saker behöver man för farao inte "hitta" det är ju sånt som varenda människa borde veta ändå
Jag tycker detta är döfestligt. Jag hade ingen aning om att okunskapsnivån var så hög!
Att det är 10 år som gäller för sladdbarn är lika självklart som att hösten kommer efter sommaren och inte efter vintern. Eller ska jag visa källa på det också?
Okej att man ska ange källa för udda teorier eller konstiga saker men detta är ju solklart och tillhör allmänbildningen. Trodde verkligen ALLA visste detta. Pinsamt ![]()
Jag tror nog det är en tolkningsfråga har jag kommit fram till
Ja, Beckah, det blir mycket intressant att se din källa. Jag har nu varit och slagit i ett tiotal uppslagsverk och alla är samstämmiga: Det står mycket luddigt att barnet ska vara "mycket yngre" än sina syskon, eller födas "långt efter sina syskon". Men hur långt är långt? Exempelvis Nationalencyklopedin, Bonniers svenska ordbok, Svensk handordbok, Svenska ord och uttryck m fl m fl.
mammaFia japp jätte stort fel..konstig mäniska som inte vet vad ett sladdbarn e ![]()
Beckah82, det verkar som du har fel på denna punkten, och gud så pinsamt va? Då är det ju lättare att trycka ner alla andra så man inte känner sig dum själv ![]()
Stackare!
"Sladdbarn är barn som är betydligt yngre än sina syskon¨"
Betydligt yngre kan man ju tolka som man vill eller?