• Nilla

Vad är sladdbarn

för er?

• Svar på tråden Vad är sladdbarn
  • gazpacho

Under tiden jag skrev min uppsats kom svaret in från Kusin Knase!

Nu har vi då plötsligt det som vi kallar FAKTA.
    Språkrådet är (till skillnad från Beckah82) Sveriges officiella språkvårdsorgan.

Det finns alltså inget fast antal år och Beckah82 hade alltså fel vilket hon säkert ödmjukt inser och medger.

Om nu inte Kusin Knase har hittat på hela dialogen med Språkrådet förstås!

Men den som tvivlar kan ju lätt själv kontakta språkrådet och få det verifierat...

• Kusin Knase

gazpacho: Ojoj, vilken tid och energi DU lägger ner då..! Jo, vi är säkert många som inser att Beckah kanske både larvar sig och är ironisk etc men det är lite synd om hon ska få stå oemotsagd. Redan alldeles i början av tråden efterfrågar jag källor då hon är så otroligt hånfull mot alla oss som verkligen vill veta svaret på detta av nyfikenhet. Och så slår jag upp det i massor av böcker, vilka jag dessutom redovisar, men hittar inget, så fakta fanns redan tidigare men det hjälpte ju inte ett spår. Jag tror dessutom inte för ett ögonblick att det gör det nu heller men är det någon som helt uppenbart ljuger i en tråd måste man ju få svara emot för att inte alla som läser i tråden ska tro på det hon säger. Dessutom är jag språkligt intresserad och jobbar med språkfrågor, varför jag var uppriktigt intresserad av definitionen.

• gazpacho

Ja, jag rycktes visst med...
    Tänkte bara skriva 3 rader från början, men det blev mer och mer intressant att fundera, skriva och diskutera kring! Speciellt när man som jag ramlade in i det hela med "friska ögon".
    Innan jag visste ordet av hade det blivit en mindre avhandling...

• zazla

gazpacho: Eftersom du är alldeles ny här så vet du ju inte om att det inte hör till ovanligheten att Beckah "vet lite bättre än alla andra". Så det är förmodligen därför du inte reagerar som andra.

• Hustomten
    Tomtens IQ-Nivå är ruggigt låg, så ta det varsamt med mig.
  • Beckah82

gazpacho:

♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070706♥
  • Beckah82
    zazla skrev 2007-01-17 17:01:43 följande:
    gazpacho: Eftersom du är alldeles ny här så vet du ju inte om att det inte hör till ovanligheten att Beckah "vet lite bättre än alla andra". Så det är förmodligen därför du inte reagerar som andra.
    Ärligt, är det verkligen så ? Kan inte du vara snäll och visa exempel (allvarligt menade) där ajg påstår att jag är kung på att VETA och att jag vet mer och bättre än andra

Är det inte bara så att jag ofta och gärna framför min ÅSIKT i frågor och att jag är ovanligt framfusig, vass och envis i vad jag TYCKER, INTE att jag hävdar att jag vet bäst, utan snarare att jag TYCKER ch har en ÅSIKT som jag står för och inte skäms för att skriva. Det är ju inte så vanligt har jag märkt.

Folk kan vara ganska mjäkiga, vågar inte säga vad de tycker, vänder kappan efter vinden och så FL-favoriten: gaddar ihop sig i små skvallerkärringsgrupper och går på EN person som ensam står och försvarar sin åsikt.

Kanske är det så...eller så är det som du skriver...vem vet?
  • KottarnasMamma

Håller med zazla, men det vet du väl redan beckah?

***Vänner är änglar som lyfter upp oss, när våra vingar har problem...***
  • Beckah82

Ja jag vet...missförstådd till döden...tur att det inte är så IRL (där jag förvisso är precis lika bra på att prata men inte är missförstådd)

Svar på tråden Vad är sladdbarn