Vad är sladdbarn
för er?
för er?
Skit samma. Vilken otroligt löjlig diskussion.
Vill ni ha egna uppfattningar om saker istället för att använda er av fakta och vedertagna saker som hör till allmänbildningen så varsågoda
Nu går jag. 10 år gäller. Punkt.
Ni påminner verkligen om alla de där som lurar i sina små döttrar att de har hönor, möss, kissar, stjärtar och annat trams mellan benen...
KUL när man får bestämma själv hur det ligger till här i världen! KUL för er att ni kan bestämma själv att solen är grön, det är 5 år mellan sladdbarn och syskon, flickor har höns mellan benen, potatis växer på träd.
Beckah... och du kan inte försöka gissa _varför_ det är "en massa ludd" i NE (och alla andra uppslagsverk) då?
Det kan inte vara för att det inte finns någon allmänt vedertagen regel, tror du?
Beckah82
Lurar i sina små döttrar att de har hönor, möss, kissar, stjärtar och annat trams mellan benen...
Där väljer man väl sj ändå vad man vill kalla den ,det är inte till att lura
finns många synomyner på mååånga saker
Jag anser att min dotter som är född 8 år efter sin bror är en sladdis, så tycker jag.
Vi kan inte använda oss av den fakta du ger oss Beckah eftersom du inte ens själv kan referera till den. Ge oss okunniga stackare något att gå på, så vi kan bli lika allmänbildade som du är.
Beckah skrev: "Min bebis är inte ett sladdbarn, det fattas 1 år. Det är bara 9 år mellan barnen. -98 och -07."
Ahaaaa. Mern då förstår man ju. Det ligger uppenbarligen något personligt i detta. Ja, men då så. Det kan ju kanske ursäkta en del...
vi diskuterar inte hönor mellan benen i denna tråd, men enligt din presentation har du koll på läget när det gäller det mesta. Det är bra det! En bestämd kvinna, som vet allt om allt.. ![]()
Bra med självförtroende!
Höna mellan benen *haha*
min man får nog höna till kvällsmat=)hahaha