• Nilla

Vad är sladdbarn

för er?

• Svar på tråden Vad är sladdbarn
  • Nilla

KottarnasMamma

jjupp..=)Jag skulle tro att det är precis vad man tycker,tycker man tio år så tycker man!

• Häxan Jia

Ett sladdbarn är ett barn som föds 10 år efter de senast födda syskonet... Tex ett barn är fött 96 och nästa syskon föds 2006....

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.....
  • Beckah82

Ingen är korkad. Det har jag inte påstått. Snarare jag själv då som var så dum och verkligen TRODDE att ALLA visste detta. Det ÄR 10 år men tydligen är det fler än man kunde tro som inte vet detta FAKTUM

Ni får tycka vad ni vill, i år kommer våren komma efter hösten också här i södra Sverige så visst. TYCK ni något helt annat. Spelar ju inte direkt någon roll för mig, ag vet ju och det räcker

♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070706♥
  • Heidi1
    Häxan Jia skrev 2007-01-17 11:54:33 följande:
    Ett sladdbarn är ett barn som föds 10 år efter de senast födda syskonet... Tex ett barn är fött 96 och nästa syskon föds 2006.... Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.....
    sv.wikipedia.org/wiki/Sladdbarn
  • Beckah82
    Häxan Jia skrev 2007-01-17 11:54:33 följande:
    Ett sladdbarn är ett barn som föds 10 år efter de senast födda syskonet... Tex ett barn är fött 96 och nästa syskon föds 2006....
    Säg inte det här inne för guds skull...du blir sågad direkt

Vi som vet att det är 10 år och inte mindre är totalt ute här inne
  • Kusin Knase

Beckah, vi väntar fortfarande på källan som du lovade att du skulle citera! I vilken ordbok eller vilket lexikon definieras sladdbarn specifikt?

• Heidi1

Becka menar du att vår källa har fel???där står inget om 10 år

• Beckah82
    Citrina skrev 2007-01-17 11:56:13 följande:
    Häxan Jia skrev 2007-01-17 11:54:33 följande: Ett sladdbarn är ett barn som föds 10 år efter de senast födda syskonet... Tex ett barn är fött 96 och nästa syskon föds 2006.... Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.....sv.wikipedia.org/wiki/Sladdbarn
    Men snälla, det där är ju inte ens en riktig artikel!

Vem som helst akn göra "faktarutor" inne på Wikipedia. Någon har gått in och skrivit ett luddigt påstående. So? Det är bara inte uppdaterat med mer exakt info.
  • Beckah82
    Kusin Knase skrev 2007-01-17 11:57:03 följande:
    Beckah, vi väntar fortfarande på källan som du lovade att du skulle citera! I vilken ordbok eller vilket lexikon definieras sladdbarn specifikt?
    Va? Jag skrev tvärt emot att jag INTE tränker ange någon källa. Eftersom det är allmänt känt och vedertaget att det är 10 år. Något som alla borde veta. Ungefär som att Citrusfrukter innehåller C-vitamin. Visst finns det de som missat detta men inte behöver jag ange källa för något så självklart bara för att några missat.
Svar på tråden Vad är sladdbarn