Vad är sladdbarn
för er?
för er?
Okså menas alltså:
"Är det också en sån där egentligen självklar sak som ni vill att jag ska ange källa för"
Men då kontrar jag med Nationalencyklopedin, NE.se, där klåfingriga Beckhor inte kan gå in och ändra själva efter eget huvud:
sladd`barn subst. ~et, plur. ~, best. plur. ~en
ORDLED: sladd--barn-et
? barn som föds långt efter sina syskon
KONSTR.: (ngns) ~, ~ (till ngn)
HIST.: sedan 1938
Min bebis är inte ett sladdbarn, det fattas 1 år. Det är bara 9 år mellan barnen. -98 och -07.
Beckah, det är självklart att man ska uppge källa när man siter och vräker ur sig påståenden som man ska föröska inbilla andra är fakta. Så... tills du har visat din källa är det ingen som tror dig, tyvärr.
Jag ursäktar din okunnighet Beckah, för även om du skilt 10 år mellan dina barn hade det ändå inte varit ett sladdbarn eftersom du bara har ett barn sedan tidigare. Vill du ha en källa till det? Nja, knappast du som är så mycket mer allmänbildad än oss andra vet väl förstås det! Det är ju allmänt vedertaget att ett sladdbarn som tidigast kan vara nummer tre i barnskaran. Trodde jag att alla visste.
MammaFia: Ja, som sagt så är det hörsägen som gäller här. Kan inte kontra med någon skriven källa. Men som Nilla skriver så räknas kroppen som fullt återställd efter den föregående förlossningen efter 6 (7) år.
Men att detta är att räkna den nya graviditeten som en sladd.. mja, det är ju den tolkning jag gör =)
Lite skoj faktiskt: "En gång var jag förstföderska två gånger..." =)
Beckah går du alltid med skygglappar? Tycker som sagt att det är pinsamt att känna att man alltid är den som har rätt, att det inte finns nånting annat. Sladdbarn är ju en tolkningsfråga, inte som att det finns c-vitamin i apelsin. Det är så otroligt löjligt och rent ut sagt barnsligt. Hur gammal är du egentligen? Beter dig som ett dagisbarn i trotsåldern.