Vad är sladdbarn
för er?
för er?
vi kanske skulle varit bästisar IRl, vem vet..? Sov gott!
IRL skulle det ju va, hoppa inte på mig.. *håller händerna för huvudet*
Beckah: Jo men det är väldigt ofta så. Det är inget påhopp det ÄR bara så. Det är väldigt ofta som du påstår dig ha rätt i frågor och om någon annan säger emot så är de dumma i huvudet, oallmänbildade osv. Försökte leta för att visa vad jag menar men kommer inte riktigt på vad jag ska söka på... Minns att det var en tråd om fosterbarn/familjehemsbarn där du vräkte ur dig både det ena och andra om folk som inte tyckte som du. Och i den här senaste tråden nu om sladdisar så har du ju verkligen fått bevisat att du har fel och då bara totalignorera du det trots att du har påstått att alla andra har fel och du har rätt. Du verkar inte ha så lätt att erkänna dina fel direkt. Så jag håller med dig om att folk är mjäkiga och att vissa borde ta för sig mer men man måste vara ödmjuk också och det kanske du är i verkligheten men det är inte den bilden du ger oss här.
Lägger mej inte i er diskussion här utan skriver bara vad JAG tycker att en sladdis är
Ett barn som kommer några år efter sina övriga syskon.
Alltså anser jag att för att vara en sladdis måste det finnas minst 2 äldre syskon som är så pass mycket äldre att de tillhör en annan åldersgrupp.
Som tex att de kommer gå i högstadiet eller över när den lill* börjar skolan.
Detta är min åsikt. Ej vetenskapligt bevisad men skriven av en medelmåttigt allmänbildad
(la mej i lite i alla fall, kunde inte låta bli)
Att ha åsikter och våga stå för dem är föredömligt men att tro att ens egna åsikter alltid är korrekta och inte vara flexibel och ödmjuk anser jag vara förkastligt.
Åsikter är ju en sak, men när man tror att ens egna åsikter är den absoluta sanningen då är man inte ute på hal is.
Vilken hysteriskt rolig tråd det blev av detta!
Nu måste jag genast printa ut vissa inlägg och ge till mina föräldrar som bestämt hävdat att jag är deras sladdbarn (har 2 syskon som är 9 år äldre).
Och dessutom måste jag ju ändra min självbild oxå eftersom jag tydligen inte är sladdbarn längre... ;)
Enligt mig är ett sladdbarn när man har 8år mellan barnen
Hoho, vilken rolig tråd... hur långt efter är "på efterkälken" liksom
.
Jag trodde ALLA visste att man måste vara minst TIO meter bakom klungan för att det ska räknas som att man "hamnat på efterkälken", annars är man bara en sölkorv (vad nu det är)
Välkomen till familjeliv Gazpacho. Ditt inlägg var ju både klokt och välformulerat. Jag trodde i början av tråden att Kusin Knase och Beckah var i maskopi med varandra, dvs att de byggde upp en låtsaskonflikt för att skoja med oss andra. Nu är jag inte lika säker...
Skriver delvis detta inlägg för att du ska slippa vara tråddödare.
Jag kallar min lillkille för sladdbarn. Det skiljer 13 år mellan mina grabbar. Men tydligen är han ingen sladdis längre eftersom han bara har ett syskon.