• Nilla

Vad är sladdbarn

för er?

• Svar på tråden Vad är sladdbarn
  • Lorina

Jag har 2 sladdisar!! De är födda -04, de övriga barnen är födda -93 & -96.

Har en lillebror som är en sladdis oxå, jag är född -74 och han -91!

• MammaFia
    Nilla skrev 2007-01-17 11:37:46 följande:
    "Sladdbarn är barn som är betydligt yngre än sina syskon¨"Betydligt yngre kan man ju tolka som man vill eller?
    Klart man kan!
    Varför är det så mycket månad kvar i slutet av pengarna?
  • KottarnasMamma

japp, en ren och skär tolkningsfråga! Hur många är vi nu 10 mot 1 eller hi,hi

***Vänner är änglar som lyfter upp oss, när våra vingar har problem...***
  • KAH

Jag har aldrig hört talats om någon gyllene regel som säger att det måste vara tio år mellan barn för att det ska räknas som sladdbarn, eftersom sladdbarn är ett modernt uttryck som kom till då preventivmedel blev tillgängligt för gemene man (eller kvinna ).
    En företeelse som till exempel årstider är ju däremot logiskt beprövad, DET vore pinsamt att inte kunna årstiderna i vuxen ålder.

Att ha olika definitioner på vad som är sladdbarn är inte särskilt märkvärdigt. Snarare är det märkvärdigt att vissa människor har så fruktansvärt svårt att acceptera att sina egna åsikter och definitioner inte är "allmänt vedertagna".

För övrigt tycker jag att ungefär 10 år är vad jag skulle kalla sladdbarn, men jag skulle aldrig skrivna någon på näsan och säga "nähä du, det är bara 9 år mellan dina barn - är du okunnig eller?". Fast alla är vi ju olika.

• Nilla

Som om jag skaffar barn när sonen är 5 år då är det inte fel att jag känner att det är en sladdis
    Iaf är han HALV sladdis!=)

• Malinnx

Min son kommer vara över 10 år när jag får nästa, det bör väl bli ett slappbarn iaf.

• Nilla

fast det är nog mest jag som är korkad då som ställde frågan!=)hmm..

• KottarnasMamma
    Nilla skrev 2007-01-17 11:45:50 följande:
    fast det är nog mest jag som är korkad då som ställde frågan!=)hmm..
    och drog alla oss med dig
    ***Vänner är änglar som lyfter upp oss, när våra vingar har problem...***
  • KAH

Nilla
    Vi var nog fler som var korkade än allmänbildade i den här tråden

Svar på tråden Vad är sladdbarn