• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Camasunary

Ja, det är ju glasklart! Vill du att jag översätter allt eller?

• claudia79
    Camasunary skrev 2007-01-31 23:53:45 följande:
    Ja, det är ju glasklart! Vill du att jag översätter allt eller?
    haha ja om det är så glasklart, så.....???FlörtSkrattande
  • kanskesnart
    Marajjah skrev 2007-01-31 23:37:43 följande:
    *nattskiftare loggar in*Jameeen, viiiiin, när ska jag dricka vin egentligen. *amma amma amma*Jisses, nu ska jag knåpa ihop ngr a¤-sidor med Nära & kära till vår son. Sånt där grejjs som de har på dagis som han kan titta på om han saknar oss då han är där. Men, det får inte bli för avancerat då de ska laminera in det också. För visst kan man väl inte laminera in tex en brad? Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
    Ooops, Har suttit nu också och gjort en sån där dagisgrej till lill kusinen, på uppdrag av hennes föräldrar. Nu när du skrev det vill jag minnas att de sa att den skulle lamineras.. Och jag som satt på en massa stora blommor och annat grojs på!HemlisOskyldig
    Man får visst inte bara megarynkor av att sitta här på natten, man får j*igt dåligt minne ocksåRäcka ut tungan
  • Camasunary

Oppgaven din blir å scraplifte ett valgfritt bidrag i ”DesignTeam SPAM show off”- galleriet. Du skal legge ved link til det bidraget du har scrapliftet i beskrivelsen og skrive litt om hva du har scrapliftet når du laster opp bidraget ditt. I tillegg til at du skal scraplifte, får du oppgitt 1-2 kriterier som skal oppfylles for hver oppgave. Bidraget ditt skal lastes opp i Galleriet for scrapliftc"

Fritt översatt:

"Blanda i chokladen i smeten och häll den i den smorda formen bredvid gallret. Låt jäsa i 1-2 timmar. Sätt ugnen på "grill" och grädda kakan i 250 grader i 40 minuter på gallret. Ta ut kakan och stjälp upp den på ett fat. Garnera med geléhallon och scrapliftc."

• Blue Vapor

Ja eller såhär

Din uppgift är att scraplifta valfritt bidrag i “DesignTeam SPAM show off”- galleriet. Du ska bifoga länk till det bidraget du valt att lifta i din beskrivning, och även skriva lite om vad du liftat, när du laddar upp ditt alster. Förutom att du ska scraplifta, så får du även 1-2 kriterier som din LO ska uppfylla för varje uppgift. Ditt bidrag ska laddas upp i “Galleriet for scraplifts”

Men det var faktiskt jävligt dåligt formulerat från första början...... Fundersam

• claudia79

BV & Cama: Ni är mina klippor!!!FlörtSkrattande........."Förutom att du ska scraplifta, så får du även 1-2 kriterier som din LO ska uppfylla för varje uppgift"...men va menas me detta tror ni?? Även på svenska?!*fniss*

• claudia79
    Camasunary skrev 2007-01-31 23:59:34 följande:
    Oppgaven din blir å scraplifte ett valgfritt bidrag i ”DesignTeam SPAM show off”- galleriet. Du skal legge ved link til det bidraget du har scrapliftet i beskrivelsen og skrive litt om hva du har scrapliftet når du laster opp bidraget ditt. I tillegg til at du skal scraplifte, får du oppgitt 1-2 kriterier som skal oppfylles for hver oppgave. Bidraget ditt skal lastes opp i Galleriet for scrapliftc"Fritt översatt:"Blanda i chokladen i smeten och häll den i den smorda formen bredvid gallret. Låt jäsa i 1-2 timmar. Sätt ugnen på "grill" och grädda kakan i 250 grader i 40 minuter på gallret. Ta ut kakan och stjälp upp den på ett fat. Garnera med geléhallon och scrapliftc."
    Jag tar föresten tillbaka det där med "klippa" *ASG*FlörtGlad
  • Camasunary

Det är väl nån mer klurighet förutom själva liftningen som ska uppfyllas!!

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket