• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • DianaJ

Hos mig finns det nog likheter med inredningen och scrappingen. Hemma hos mig vill jag ha färg på väggarna och grafiska/stilrena mönstrade textilier - i scrappingen använder jag ofta, ofta mönstrade papper. Dock använder jag mig endast utav ett fåtal färger cs och då väldigt mycket svart, vitt, brunt. Vitt är ingen färg man ser på väggarna hemma hos mig - förutom i badrummet och då snackar vi kakel ;)
    Sen är det enkelt och stilrent hos oss, inte mycket prylar alls och väldigt strukturerat, var sak på sin plats. Det går nog igen på mina LO's.

Vad tror ni om att fota likheterna mellan inredningen och era LO´s? :)

• DianaJ

sitter i full färd med att spara ner alla foton från 2006 på cd's för att rensa minnet i datorn lite.
    Ni som kör digitalt - HUR sparar ni alla era foton? Ligger de kvar i datorn, bränner ni ner eller sparar på separat hårddisk?

• Jen 82

Claudia: Vilken snygg LO på swescrapbook!!

Snygga nya LO's allihopa!

• MAMMSY
    DianaJ skrev 2007-01-31 19:37:03 följande:
    sitter i full färd med att spara ner alla foton från 2006 på cd's för att rensa minnet i datorn lite. Ni som kör digitalt - HUR sparar ni alla era foton? Ligger de kvar i datorn, bränner ni ner eller sparar på separat hårddisk?
    Ähum...ja jooo just nu ligger alldeles för mycket på datorn så jag e livrädd att det ska hända nått *peppar peppar*
    Måste bli bättre på att bränna av..
  • Tjej 83

kola swe så fina LO de va där.
    diana J ja bränner ut dem ifall någfe skulle hända me datan men vet ju aödrig
    men på fotoaffären (ja va där me en cd o ville ha ut kort) hade 500 kort på den hehe
    o han sa bäst är om de inte är mer än ca 280 på varje cd, ifall de ska ta fram dem i foto affären... tänk på de

• DianaJ

jag är så skraj att jag bränner allt på 2 cd's så jag har en kopia om den ena pajar ;)

men jag tror jag ska investera i en separat hårddisk och spara ner allt på eftersom alla bilder är så stora nu när jag kör digital systemkamera. Även med minsta upplösningen blir de stora. Har inget bra konverteringsprogram. Och jag vill ju ha hlg upplösning på dem eftersom jag gärna förstorar bilder.

• Jen 82
    DianaJ skrev 2007-01-31 19:37:03 följande:
    sitter i full färd med att spara ner alla foton från 2006 på cd's för att rensa minnet i datorn lite. Ni som kör digitalt - HUR sparar ni alla era foton? Ligger de kvar i datorn, bränner ni ner eller sparar på separat hårddisk?
    Jag bränner och sen sparar jag på den andra datorn. Men jag ska köpa en bärbar hårddisk också för det är något med skivor och hållbarhet (men jag minns inte riktigt vad det var)
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket