Inlägg från: claudia79 |Visa alla inlägg
  • claudia79

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Blue Vapor skrev 2007-02-07 23:06:39 följande:
    men jag blir helt galen, nu har tjejen vaknat säkert 25 ggr sedan kl 19........................*springer IGEN* Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Ja hon trodde ju att hon skulle få se massa snygga valentine-kort ikväll ju, så det är ju inte så konstigtFlörtGladJaha.........då kanske man ska hinna göra om sitt kort*fniss* Men ni tjejer får inte glömma att göra färdigt denna veckans utmaning först

Jo79: Scrapbox har ta sex för 35:- eller 36:- styck..!!skynda fynda!
  • claudia79
    Fnyz skrev 2007-02-07 23:21:28 följande:
    ä jag fortsätter å skriver inlägg jag då å pratar med mig själv Tattered rose (hudfärgad obs spädes med mycket vatten)Walnut stain (brun)scattered straw (vetegul )aged mahogny (lite mörkare röd)faded jeans (blå)wheathered wood (grå, med massa vatten fin till t.ex. vingar)med dessa som en grund så kan man ju även blanda till olika gröna, lila m.fl. nyanser och få olika mörka/ljusa färger. om man inte har motiv som är människor så kanske inte tattered rose är ett måste
    åh tack jag har lagt in en beställning nu
  • claudia79
    Jo79 skrev 2007-02-08 10:25:50 följande:
    Claudia: Hittar inte den butiken...? Vilken adress?Mamma till KaramEllen
    Nej hemsidan funkar inte just nu tydligen utan man mailar bara sin beställning till info@scrapbox.se om jag inte minns helt fel..Så jag vet inte ens om de har alla färger jag ville ha - närmare bestämt 7 stycken!Skrattande
    Mizty skrev 2007-02-08 10:25:26 följande:
    Kanske är lite trög men använder ni distressdynor till att färglägga med eller refillfärgen?Är så sugen på att prova, men det är ju inte så roligt med bara två färger Shoppa, shoppa..... Jag är alltid så velig när jag ska köpa något t.ex. stämplar... Har bestämt mig att jag ska köpa när jag åker till stan, står sedan och kan inte bestämma mig för vilken jag vill ha så då slutar det med att jag inte köper någon alls.. Blir så arg på mig själv, gör man så blir det ju aldrig någon samling Caroline, stolt mamma till Phenom!
    jamen så är jag också när jag ska handla live scrapsaker...Står och tittar, bestämmer mig för en sak, sen bara"nä, kanske jag inte ska ha den iaf"...eller jo det ska jag nog...BLÄ! Det måste bero på för lite färdighet helt enkelt Jag tycker det känns lättare att få en överblick över sortimentet på en webb-sida*data skadad oxå *
    SandraK skrev 2007-02-08 09:10:18 följande:
    kikkan: har du embossat motivet eller har du vattenfast dyna? Jag brukar embossa när jag färklägger med distresser, för jag läste någonstans att det håller färgerna bättre på plats. Men om du redan gör det vet jag inte riktigt. Måla av lite av vattnet först kanske?
    Får jag fråga, embossar du bara själva stämpeltrycket eller det färglagda också? Hur går du tillväga?

BV: Vilken fiiiin LO!! Så Balanserad och professionell ser den ut
  • claudia79
    pylle skrev 2007-02-08 10:33:05 följande:
    Jo79 skulle tro att det är här hon sett erbjudandet om disstreserwww.alltomscrap.se/
    precis! Det är f.d Meloon hette det va? Jag fick ett mail av Charlie nu om att hon beställer flaskorna den 2/3 och sedan tar det max 2 veckor, så får man dem sen.
    Jag beställde dessa färger:
    Tattered rose
    faded jeans
    Aged Mahogany
    Mustard Seed
    Walnut Stain
    Scattered Straw
    Weathered Wood

ÅH jag längtar tills jag får dem!
  • claudia79
    Fnyz skrev 2007-02-08 11:01:50 följande:
    åå vad nervöst, nu har jag startat min första egna swapp på scrappiz  en Band swapp nervöööst. Hoppas nu bara att nån mer än jag därine är sugen på band
    ÅH! Den vill jag vara med på ju....älskar band! men jag vet inte riktigt hur det går till......Kanske får kila över till Scrappiz

Jag tog Mustard seed också, för straw såg så beige ut....men den kanske är gul, men att det inte syns så bra på dataskärmen såklart..och så tänkte jag att har man de tre grundfärgerna ganska klara så blir det lätt att blanda demFundersamMen är de dryga eller är det bara som jag inbillat mig?
    Mystjejen skrev 2007-02-08 11:00:32 följande:
    Claudia: Alltid lika kul att fynda...Jag fick inte mina beställningar idag heller...Vill ha dem NUUUU!!!Är det någon av er som har koll på stämplar som är som etiketter eller vad man ska säga...som det kanske står Notes: på och streck som man kan skriva på typ... Superdålig på att förklara!!
    Ja visst är det Var har du beställt ifrån?
    SandraK skrev 2007-02-08 10:51:13 följande:
    asamia på scrappiz har lagt upp lite om hur man kan göra med distresser, kolla på:medlem.spray.se/embossing/
    Tack, va bra! Det ska jag kika på senare
  • claudia79
    Loppan79 skrev 2007-02-08 15:44:59 följande:
    Har för en gångs skull åkt hem tidigare från jobbet, lämnat dottern hos mormor och ska scrappa! Vet ni vad maken säger? Å vad bra att du slutar tidigt då hinner väl du städa?  Sluta tidigt=städa, jag fattar inte ekvationen. sluta tidigt=scrappa verkar väl vettigare. Eller?
    Haha han var en rolig filur ...

Mystjejen: du frågade om E. Flannigans stil.....Ja skäms nästan för att erkänna det,men jag är inte hennes största fan, om jag säger så Visst hon är otroligt kreativ och sprudlande, och det fanns en del saker i hennes collection som jag skulle vilja ha...Men i Usa har jag inte hittat nån än som jag verkligen verkligen beundrar...Du då?

Jag håller med Mystjejen om att det finns så otroligt mycket att scrappa om man vill; utmaningar och tävlingar, och DT grejen, så man riskerar snart att bli scraputbränd Men jag gör mest till tävlingar och utmaningar..har väldigt få personliga projekt, utan gör mest för att få skapa..Är det nån annan som känner igen sig? Men jag får ju in viktiga händelser i scrappingen ändå, men inget planerat direkt

Fnyz: Den var Yberfin!! Vad är det för bokstäver i rubriken?? Jag såg att Cheri hade liknande på sin Sjala på" och jag gillar dem jättemycket....
  • claudia79
    annika5064 skrev 2007-02-08 18:08:38 följande:
    claudia79 skrev 2007-02-08 16:14:57 följande: Loppan79 skrev 2007-02-08 15:44:59 följande: Har för en gångs skull åkt hem tidigare från jobbet, lämnat dottern hos mormor och ska scrappa! Vet ni vad maken säger? Å vad bra att du slutar tidigt då hinner väl du städa?  Sluta tidigt=städa, jag fattar inte ekvationen. sluta tidigt=scrappa verkar väl vettigare. Eller? Haha han var en rolig filur...Mystjejen: du frågade om E. Flannigans stil.....Ja skäms nästan för att erkänna det,men jag är inte hennes största fan, om jag säger så Visst hon är otroligt kreativ och sprudlande, och det fanns en del saker i hennes collection som jag skulle vilja ha...Men i Usa har jag inte hittat nån än som jag verkligen verkligen beundrar...Du då? Jag håller med Mystjejen om att det finns så otroligt mycket att scrappa om man vill; utmaningar och tävlingar, och DT grejen, så man riskerar snart att bli scraputbränd Men jag gör mest till tävlingar och utmaningar..har väldigt få personliga projekt, utan gör mest för att få skapa..Är det nån annan som känner igen sig? Men jag får ju in viktiga händelser i scrappingen ändå, men inget planerat direktFnyz: Den var Yberfin!! Vad är det för bokstäver i rubriken?? Jag såg att Cheri hade liknande på sin Sjala på" och jag gillar dem jättemycket.... Vad olika vi är; det är nästan bara amerikanskor/fransyskor jag kollar på och har som inspiratörer...Elsie är ju otrolig, men jag kan inte få till det riktigt så där...men hennes kollektioner ska jag ha, allihop!
    Ja Vive la France!! Där däremot finns det huur många som helst som jag älskar! Kolla in "patiscrapbook" på 2Peas säger jag bara
  • claudia79
    SandraK skrev 2007-02-08 21:24:05 följande:
    Alltså, jag måste bara få säga att jag verkligen älskar min chestnut roan-chalk! Jag gjorde ett kort igår, och blev inte alls nöjd med resultatet och insåg att jag klistrat fast allting för snabbt, för jag ville chalka kanterna. Så jag gjorde ett kort till med samma papper, men med chalkade kanter och blev om än inte helt nöjd, så i alla fall hyfsat nöjd! Vill ni se vad jag menar, kika in på min blogg: smamirakel.blogg.se/Det är helt klart min favvo-färg!
    Ja vilken skillnad det blir!! Min man brukar reta mig för att jag chalkar så mycket...men han har minsann fått äta upp det både en och två ggr, för det blir så otroligt fint med chalk
    Sol30 skrev 2007-02-08 21:34:57 följande:
    Funderar på att beställa lite från Scrapfun. Nån som har beställt därifrån? Funkar det bra?
    Ja hon är kanon att ha och göra med!
    kela81 skrev 2007-02-08 21:38:27 följande:
    nu så har vi bokat bröllopsfotograf Gissa om jag längtar efter att få scrappa korten kommer att bli fru 4/8 07
    Kul! Ska ni gifta er oxå?? Jag tänkte om det bara var så att ni skulle ta korten till scrappingen hihi

NÄ!Nu är klockan 22 och då skulle jag scrappa har jag lovat mig själv Tjingalong!
  • claudia79

Mizty: Stackars lilla mamma och pojke då!Tur att det "bara" var det..men vilken ångest det måste skapat..huvva!

Okej här är mon amour:
    twopeasinabucket.kaboose.com/userprofile.asp
    Loooove her style!

Men jag kollade lite på Iggydodie också och hon är ju också grym verkligen...kruxet är bara att om jag skulle CASE två av hennes LO:s, så skulle mitt förråd av grejer vara slut sen För hon har verkligen så mycket grejer på sina...Det låg en LO framför mig som jag höll på med och den kändes naken, vill jag lova, om jag jmfrde med hennes...och då är inte jag nån AliE,som ni vet

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket