• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Jo79
    NyfikenÖrn skrev 2007-02-03 10:16:16 följande:
    God morgon! I dag ska jag till stan (GBG) på pysselshopping Undrar om ni kan rekommendera en (eller flera) sidor på nätet där man beställer fotoframkallning via deras hemsida och får bilderna hemskickat.
    Extrafilm har just nu ett erbjudande om att framkalla 30 gratis digitala bilder. Uppge punktse i varukorgen. Portp 34.95 tillkommer. Gäller tom 18 (?) februari.

www.extrafilm.se
    Mamma till KaramEllen
  • DecemberLove

Hej alla

Ville ge mig på detta och köpte hem lite stuff och började men blir inget fint eller bra, skittråkiga sidor utan något som helst kul innehåll snyft.. varför gör alla så fina för och jag kan inte alls!

Någon som vill lägga in inspiration?

• Lilybee

Gå in och kolla gallerierna hos de som skriver här. Då kommer du garanterat få inspiration. De är verkligen hur bra som helst Glad

• DecemberLove

Tack ska göra det

Kan nån säga vad som är bra att ha som startkit?

• DecemberLove

Gärna webbutiker för hatar att gå i affärer
    Vad för pennor ska man ha? Lim? Osv.. hur gör man snygga former i papprena osv.

• Sol30

Puh! NU har jag läst ikapp från igår em!

Få se om jag kommer ihåg allt nu....

Minimalla: Tack så mycket! Jättefin ny lo från dig!

Claudia: Tackar tackar! Häftig ny lo utan kort!

Bark: Superfin ny! Så lugn och mjuk med fina färger.

Emmixen: Jättefina nya lo:s! Syns verkligen att du utvecklas!

MamaKajsa: Välkommen! Har också gjort sex stycken lo:s!

Cheri: Men guuu vad häftigt att göra egna papper! Supersnygga!

Frågorna:
    1. Placera in dig i ett av följande fack "skitigt rockigt" "lantligt romantiskt" "tufft punkigt" "Färgsprakande glatt" "gulligt pastellsött"

Oj oj, vad svårt att veta.... Blir nog en blandning för mig med; lantligt romantiskt, färgsprakande glatt och gulligt pastellsött.

2. Vilket är ditt favoritmärke på papper?

Scenic Route och Chatterbox och.......

3. Om du måste välja bara en färg, vilken blir det då?

Grön

4. Prickigt eller schackrutigt?

Scackrutigt

5. Randigt eller rutigt?

Rutigt

Matriark: En till ruta!!

• scrapparlotta

1. Placera in dig i ett av följande fack "skitigt rockigt" "lantligt romantiskt" "tufft punkigt" "Färgsprakande glatt" "gulligt pastellsött"

Ja, lite blandning tror jag, men mest lite färgsprakande glatt kanske.

2. Vilket är ditt favoritmärke på papper?

chatterbox, är det nog

3. Om du måste välja bara en färg, vilken blir det då?

rosa

4. Prickigt eller schackrutigt?

prickigt

5. Randigt eller rutigt?

randigt

• annika5064
    Cheri skrev 2007-02-03 00:19:30 följande:
    Men whaooooouoooooo! Har du gjort dem?????? Kanonsnygga!!!! Sälj för bövelen!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket