• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Lilybee

Håller med om att Cheris papper är grymt snygga. De hade jag velat ha

• Fnyz

åååååååååååååååååååå jag har abstinensbesvär!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mitt internet å även pylles harl egat nere i nästan ett dygn!!!!!!!!!!!!!!!!!

hade sådär 50 sidor å läsa ikapp kändes de som.

• MamaKajsa

Nu har jag lagt in mina sex första LO:s i mitt galleri. Berätta gärna vad ni tycker. Är det nåt jag ska tänka på som kan förbättras? Har läst om hur man ska tänka i trekanter...men förstår inte riktigt i praktiken hur det skulle bli.

• Venezuela

Cheri: Oh la la la, vilka papper du skapat!

Camasunary: Kan du lämna din nya vän en stund och komma in hit och tala om för oss vilken kapacitet han har ?

• Venezuela

MamaKajsa: Kikade in på dina alster. Gillade den sjätte mest, fina färger och upplägg. Ska bli kul och se vilka kort du hittar så småningom.

• MamaKajsa
    venezuela : ja det gör jag också, gillar den sjätte mest alltså Därför jag la in den trots att den inte var klar med bilderna. Ska bli kul att leta bilder till den.
  • Sol30

DecemberLove: Har ju inte hållit på och scrappat så länga alls (1 månad ung) så jag kan bara säga vad jag skaffade från början:

*skärmaskin (kanonbra att ha!)
    *cardstock
    *mönstrade papper som matchar
    *alfabet i klisterlappar och rub-ons
    *limstift (som jag inte använt så överdrivet mkt)
    *fotofix
    *3L EasyMounter - "klistertejp på rulle"(suverän!)
    *band och lite stickers

Det jag kände att jag var "tvungen" ( ) att köpa till senare var:
    *chalk
    *brads
    *bra textningspenna

Sen finns det ju massa mer som jag bara måååååste beställa snart! Blommar och lite sånt känner jag att jag saknar. Mera dekorationer överlag.

• DecemberLove

skärmaskin har jag en sen tidigare

Vad är cardstock? fotofix och brads och chalk? *dum*

• Sol30

DecemberLove: Inte alls dum tycker jag! Hade ingen aning själv i början. Står i första inlägget i denna tråden! (så slipper jag skriva.... )

• ScrapAddicted

Om jag har fattat rätt, så svarar jag här :)

1. Placera in dig i ett av följande fack "skitigt rockigt" "lantligt romantiskt" "tufft punkigt" "Färgsprakande glatt" "gulligt pastellsött"
    Färgsprakande glatt

2. Vilket är ditt favoritmärke på papper?
    My Minds Eye Magnolia just nu

3. Om du måste välja bara en färg, vilken blir det då?
    Orange

4. Prickigt eller schackrutigt?
    Prickigt

5. Randigt eller rutigt?
    Randigt

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket