• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Örnen76
    2xA skrev 2007-02-03 17:19:11 följande:
    Nu har jag fixat om den här LO´n. Bytte ut fotot mot ett annat. Vecka 34+0 - BF 17 mars 2007
    Snygg!

Är det förresten ngn som vet om man kan embossa på mullbärspapper!?
  • pylle
    2xA skrev 2007-02-03 17:19:11 följande:
    Nu har jag fixat om den här LO´n. Bytte ut fotot mot ett annat. Vecka 34+0 - BF 17 mars 2007
    jätte snyggt blev bättre med ett större kort.
  • Örnen76

YIPPIE!!!!!!!!

Jag fick inlägg 2000

• Camasunary

Mammsy: Va kul!! SkrattandeÖppna en butik då, du vet ju precis vad vi vill ha

Nyfiken Örn: Jag är ingen embossingexpert, men du borde kunna embossa på mullbärspapper utan problem. Jag har embossat på lite allt möjligt tex plast och det gick bra!!   

• Camasunary

Mammsy: Förresten så vill du nog inte ha en scrapaffär; har hört att innehavarna aldrig hinner pyssla själva!!

• tjenixen
    Camasunary skrev 2007-02-03 19:09:59 följande:
    Mammsy: Förresten så vill du nog inte ha en scrapaffär; har hört att innehavarna aldrig hinner pyssla själva!!
    och flera går in i väggen och blir utmattade etc. Så take it easy och simma lugnt:)
  • Tjej 83

men tänk va mycket saker. ohh hade blit galen o stängt butiken o scrappat tills ja blitt inlaggd haha.
    kanske jobbigt o ha...

• tjenixen
    Tjej 83 skrev 2007-02-03 19:15:16 följande:
    men tänk va mycket saker. ohh hade blit galen o stängt butiken o scrappat tills ja blitt inlaggd haha. kanske jobbigt o ha...
    då skulle du nog gå i kk rätt snart om du skulle scrappa upp allt i affären:)
  • Bejbi78

Wohoo, vilken ego-boost

Äntligen fattade jag mod och knatade iväg till en butik här i byn för att fråga om hon händelsevis kunde vara intresserad av att ha handgjorda kort i sitt sortiment- och det var hon
    Jag hade med mig två stycken proppfulla lunch pails med "visnings-ex", och vartefter som hon bläddrade så frågade hon med lite halvt skräckfylld röst vad jag tog för dom *s* Hon förstod ju att de inte var "gratis" med tanke på allt arbete som läggs ner på dem.
    Men- vi gjorde en deal som känns bra för oss båda, så nu ska jag dit på onsdag förmiddag med ett lass, så nu blir det ett par dagar/kvällar av frenetiskt kortmakande för min del.
    Liiite prestationsångest känner man allt, men framför allt ska det bli KUL!

• Örnen76

Jag skulle GÄRNA vilja jobba i en scrapbutik, men typ 40% och sedan 60% på mitt andra jobb (som språklärare)

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket