• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Camasunary

Åååååååååååååååååå vad jag är uttråkad!!
    Håller på med tvätt, håller på med insynsskydd till brorsan (ifs kul för det blir snyggt, men jag får ont i hand/pekfinger av allt skärande och det är såå tråkigt att göra flera stycken!!), håller på med annat måste-göra-grejs på datorn...
    Jag vill bara sitta och plocka med mina papper (som vanligt)!! Funderar på om jag inte ska göra en liftning till... det var kul och det gick fort!!

• Venezuela

Camasunary: Då är vi två då, också uttråkad, sitter här bara för att jag inte vill röja i köket.

Har dock aldrig liftat nåt eller gjort rakt av från en skiss - kanske kan va nåt... Om inte annat har jag en del uppstämplade motiv jag skulle kunna sätta mig och måla, men icke sa nicke. Sitter här och dricker groggvirke utan tillbehör och smaskar gamla chips, usch och fy!

• Blue Vapor

Vaddå död? Klart den inte är död.

Kan meddela att jag äntligen fått tag på februarinumret av Scrapbooking mm - läst. Listade ett gäng BV-favvisar i min blogg Najs terapi o inte annat. Har haft Gnäll och Pip AB här hemma idag - Linn har ynkat och matvägrat mest hela dagen, och sambon hållerjupåååååattbliiiisjuuuuuuuuuuuk Need I say more?

Lyckades med stordådet att skära till 8 smala pappersremsor till min LO som jag _trodde_ var lätt som en plätt att fixa färdigt ikväll. Men jag hade ju helt glömt av Melodifestivalen ju! Och chipsen.

• Cheri
    Blue Vapor skrev 2007-02-04 00:38:52 följande:
    Vaddå död? Klart den inte är död.Kan meddela att jag äntligen fått tag på februarinumret av Scrapbooking mm - läst. Listade ett gäng BV-favvisar i min blogg Najs terapi o inte annat. Har haft Gnäll och Pip AB här hemma idag - Linn har ynkat och matvägrat mest hela dagen, och sambon hållerjupåååååattbliiiisjuuuuuuuuuuuk Need I say more? Lyckades med stordådet att skära till 8 smala pappersremsor till min LO som jag _trodde_ var lätt som en plätt att fixa färdigt ikväll. Men jag hade ju helt glömt av Melodifestivalen ju! Och chipsen. Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    uuuh.. chips *blä* aldrig mer...
  • Cheri

Åååååååååh vill shoppa mer mer mer!! Tips?? Snälla? Vad bara MÅSTE jag ha??

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket