Inlägg från: malin ulrika |Visa alla inlägg
  • malin ulrika

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Angående Qk:
    Om alfabetena är så dyra, skulle jag nog snarare investera i en robocraft eller wishblade. (Samma aparat?)
    Den kopplar man till datorn och den kan "klippa ut" vad som helst. Vet inte riktigt hur det funkar, men är typ som en printer, fast den skär istället alltså... Vet inte vad den kostar iSVerige, några tusen kanske, men det blir ju samma som ett par stycker alfabeten då...
    Och då kan man klippa egna blommor, bokstäver, hjärtan, whatever...
    Är sugen på en själv, kanske som present till mej själv så småningom.

• malin ulrika

Johanna 79,
    (angående robocraft och wishblade), jag har inte läst på på sistone, men som jag kommer ihåg så kan man använda vad som helst. Man måste bara "markera" på nått sätt var den ska klippa. vet inte exakt hur man gör det. Men tror att man alltså kan använda vilka typsnitt som helst, som man kan ladda ner från internet. En scrappares dröm, med andra ord...

• malin ulrika

Venezuela,
    ja den var verkligen läcker, vilket passande papper till fotona!

• malin ulrika

Cia och Krabaten,
    jag läste på rätt mycket för ett halvår sedan kanske (sökte på internet och hamnade på forum liknande detta där de diskuterade apparaterna), det blir tydligen en hel del spill faktiskt.
    Jag har INTE sett en in action, skulle gärna göra det, det är ju trots allt en hel del pengar...
    Man kan ju iofs spara spillet och använda det till annat sedan, själv liksom...

• malin ulrika

2 Frågor:
    1) Ni som har glue-runners, vilen har ni och gillar ni den? Jag gillar själva iden, men börjar tröttna på min Tombo, halva klistret sitter ofta kvar på pappret som åker in, väldigt irriterande...
    Kanske finns det bättre märken?

2) I vår julklapps-scrap-swap så fick jag bland annat nån sorts dekoration som liksom är som en "krumelur" som sitter på ett genomskinligt papper. (Från "Bohemia"). Jag trodde det var en gnuggis, men det verkar det inte vara! Vad ska man ha den till? Själva krumeluren är liksom halvt om halvt "utstansad" ur resten av plasten, ska man alltså klistra in hela plastbiten, med krumerlur och allt? (Blir det snyggt?)
    Nån som har nån aning? Fick den av Tbulle, men vet inte om hon håller hus här fortfarande...

• malin ulrika

Kickan,
    vilken jättesöt bild!
    Vet inte vad man ska skriva på den dock...

• malin ulrika

Venezuela,
    jag tycker det är fint att ordet LOPPIS som är "poängterat" är i mitten. Tror det skulle se underligt ut om LOPPIS stod "snett" så att säga.

Himla fin för övrigt!

• malin ulrika

kikkan,
    visst är scrapping balsam för själen!
    jag hade en JÄTTEJOBBIG veka förra veckan, men efter att ha scrappat 4 sidor i helgen lyckades jag ladda batterierna igen! Struntade i dammsugning och städning som annars är det som tar upp den lilla tid jag har på helgen. Får fixa det nån dag i veckan istället...

Jag brukade brodera kors stygn, det var samma sak, det var min "terapi", nu är det scrapping istället.
    Tror det är för att man behöver göra nått som det "blir" nått av, inte bra sådana tråkiga sysslor som snart är ogjorda, typ städning...

• malin ulrika

kickan,
    fniss, jag känner igen mej! Fort städa undan med scrapsakerna och lägga dammsugaren i en liten hög på golvet, så man ser lagom "busy" ut...

• malin ulrika

...jag har slut på glue-dots!

Hur ska jag överleva tills jag hinner beställa mera!!!

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket