• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Cia o krabaten

Ska ni komma hit får ni väl lov att scrappa med mig iaf!!!
    Eller ska ni ta en hel helg och vila scraphuvudet lite med film på kvällen??

Där fick ni förresten var makens hobbypengar går till. Min hobby ligger i lä i kostnad

• Cheri
    Cia o krabaten skrev 2007-02-05 22:17:25 följande:
    Ska ni komma hit får ni väl lov att scrappa med mig iaf!!! Eller ska ni ta en hel helg och vila scraphuvudet lite med film på kvällen?? Där fick ni förresten var makens hobbypengar går till. Min hobby ligger i lä i kostnad
    Går det ingen bra scrapdokumentär?? Oskyldig
  • Blue Vapor

USCH vad FL är segt för mig ikväll..................... näpp, inte ens "gubbe-rutan" orkar ladda upp!!! Jag tror jag ger upp snart... ska montera färdigt min LO och sen gå och sova!

Hmpf, har en burk coola gem (clips) från 7 gypsies här, svarta, men då jag tog upp ett ur burken så blev även fingrarna svarta..... skareVAså?? Va, va va va?

• Cia o krabaten

Jag har också svarta fingrar, men det är för att jag opererat min skrivare som fastnade och gjorde ett fint svart streck över hela mig journaling

• Tessegosing

Finns ju inte en chans att man kommer ifatt allt här inne efter denna helgen i Tyskland. Inget scrappande, bara kalas :) Får väl sätta igång och göra någon sida i Melvins bok imorgon... har massa ideer i skallen :)

• claudia79

Ang pengar och tid så säger mig man inget!
    En kväll skulle jag åka till Papprika, när han jobbade, me barnen. Det var dåligt väder och jag fick typ dra ur honom att "han nog ville att ja skulle åka en annan dag", för han var orolig för vädret, men ville inte heller verka snål och missunsam...Då smälte jag en smula
    Och på kvällarna sitter han i samma rum som mig och spelar *hrm* WoW och jag scrappar, så kan vi sitta och småprata...Jag är nog den enda tjejen på FL som inte klagar ett dugg på att maken spelar WoW

Men ett litet tips ni som vill scanna mycket dekorerade LO:sar är att trycka till locket en aning under tiden ni scannar - det blir faktiskt inte lika illa då

• kela81

mamma i Småland -tack Haha...nä...han tycket nog att det var liiiite småläskigt det där med en sån liten bebbe nu har han dock vant sig.,...men håller henne på ett säkert avstånd så att hon inte spyr eller dregglar på honnom

• Cheri
    claudia79 skrev 2007-02-05 22:42:54 följande:
    Men ett litet tips ni som vill scanna mycket dekorerade LO:sar är att trycka till locket en aning under tiden ni scannar - det blir faktiskt inte lika illa då
    yepp.. hålle med.. man får typ sitta på locket....

Du. Papprika.. är det bättre än SkapaHobby?? Vart ska jag gå imorrn??
  • MamaKajsa

Jag skulle behöva lite hjälp, o hoppas att nån har lust.
    Ska på begravning på fredag och tänkte göra en minnes-LO Det är min mans morfar som gått bort. Planerar att den kommer att stå framme vid kransarna vid kistan.

Nån som har en passande skiss? Kanske med tre-fyra foton på sisådär. .....en dikt kanske?.....vad tycker ni?
    Känns jättesvårt, men tror att det skulle kunna vara väldigt uppskattat av familjen.

Nån som gjort nåt liknande som jag kan små-lifta av kanske??

• Tessegosing

Hur gör ni med omonterade stämplar? Måste man limma fast dom på någon träbit för att det ska funka eller??

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket