• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • tjenixen
    FrökenFreja skrev 2007-02-05 18:05:33 följande:
    ville bara säga att jag intte kommer vara så aktiv här på familjeliv framöver.. har fått missfall..mer info finns på min presentation....
    neeeeeeeeeej, åhhh vad  tråkigt. kraaaaaaaaaaaaaaaam
  • MiaB72
    annika: ojoj vad snygga!!!!

Rockergirl: Usch vad tråkigt!!! Skickar över styrkekramar...

En fråga till er som ofta använder er av engelska i titel och text - varför gör ni det? Är lite nyfiken av mig
  • Jo79

Mia: Ibland för att bokstäverna inte finns för det svenska ordet... oftast är det så. Jag försöker har svensk rubrik till dotterns album eftersom hon inte kommer att kunna engelska på ett tag. Till min BoM (som än är väääldigt liten) har jag lite fler engelska. Men inte så många...

Mamma till KaramEllen
  • Blue Vapor

Hm. Nu har jag precis fyllt i min anmälan till Scrapeventet... och så står det att man ska fylla i om man vill gå kurser tillsammans med någon speciell.... känner ju ingen som ska dit!! Jaja, känner jag mig själv rätt så lär jag ju inte bli sittande ensam i alla fall Hoppas man kommer med nu också.....

• pylle

åå underbara annika gillade dom allihopa.

• claudia79
    MiaB72 skrev 2007-02-05 18:43:51 följande:
    annika: ojoj vad snygga!!!!Rockergirl: Usch vad tråkigt!!! Skickar över styrkekramar...En fråga till er som ofta använder er av engelska i titel och text - varför gör ni det? Är lite nyfiken av mig
    Text har jag oftast på svenska, men titel kör jag ibland med engelsk eller nåt annat, just för att jag tycker det låter bättre/inger mer känsla på det språket Ett specifikt ord kanske..
  • Marajjah

Mia
    Jag har en del på engelska bara för att jag tycker att det har passat så bra. Ofta tycker jag att det är kortare ord på engelska för många av de ord/titlar jag vill ha.

Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • Cia o krabaten

*Hrm Hrm Hrm*
    Kommer in lite harklande.
    BV JAG DÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• malin ulrika

MiaB72,
    jag bor i Kanada, och mina söner blir främst engelsk-språkiga, även om de också förstår svenska och portugisiska (och så småningom franska) så deras album gör jag på engelska, rakt av. Tänker mej att de kommer att titta i dem när de blir stora, förhoppningsvis, och då vill jag att de ska veta vad som står.
    Mina egna album (mest digitala, som jag inte visar så mycket av här), om min egen barndom, gör jag på svenska, för jag delar med mej av dem till mina svenska syskon.

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket