• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • roha

Jag har en liten fråga.........

Va e doodla/doodling??? Såg i Scrapp-tidningen att man kunde doodla i sitt tagalbum, o eftersom att jag hade tänkt göra ett sånt till min mamma till alla hjärtans dag, hade det vatt kul att veta va doodla e för nåt???

Alla dagar ska va som en fest.....men vem orkar va bakis hela tiden???
  • annika5064
    roha skrev 2007-02-05 20:57:58 följande:
    Jag har en liten fråga.........Va e doodla/doodling??? Såg i Scrapp-tidningen att man kunde doodla i sitt tagalbum, o eftersom att jag hade tänkt göra ett sånt till min mamma till alla hjärtans dag, hade det vatt kul att veta va doodla e för nåt??? Alla dagar ska va som en fest.....men vem orkar va bakis hela tiden???
    Att rita på frihand...
  • roha
    annika5064 skrev 2007-02-05 20:59:02 följande:
    roha skrev 2007-02-05 20:57:58 följande: Jag har en liten fråga.........Va e doodla/doodling??? Såg i Scrapp-tidningen att man kunde doodla i sitt tagalbum, o eftersom att jag hade tänkt göra ett sånt till min mamma till alla hjärtans dag, hade det vatt kul att veta va doodla e för nåt??? Alla dagar ska va som en fest.....men vem orkar va bakis hela tiden???Att rita på frihand...
    okej!
    tänk att det kunde va så enkelt!

tack ska du ha o gonatt på er alla!
  • Camasunary

Kan huvet explodera av snor??!
    Har varit småförkyld i en vecka och inte f-n går det över.. känner mig för frisk för att vara hemma, men undrar om jag orkar med en hel arbetsdag imorron.. Tung i huvet, tryck i bihålorna, hostig... uuuu vad det är synd om lilla mig..

Nu sitter jag här och hänger fast jag egentligen vill scrappa! Bara jag sticker in nosen här får jag inspiration så jag håller på att ramla av stolen + tips om roligheter av alla de slag!! Jag kanske skulle ta och skapa ett litet kort á lá extravaganza, istället för att sitta här och morra!

• Cheri

en liten fågel viskade i mitt lilla öra att det finns platser kvar till en scrapbookingkurs i Telefonplan Sthlm... kanske någon som är intresserad?

• Ellisen

Oj, nu var det länge sen jag var här innne...det har varit lite mycket pluggande och annat. Har varit inne o kikat på massa nya lo:s som ni har gjort och kan bara säga JISSES VAD SNYGGA ALLIHOPA VAR!!
    Jag ska ta och lägga in min nyaste lo i morgon.

Kram på er tjejer!

• scrapparlotta

Annika: Alltså, vilka helt underbara LO:er. Speciellt "Vinter", vilka underbara färger, den är superhärlig.......

Måste fråga er tjejer här inne, vad tycker era sambo/män om att ni lägger ut massa pengar på dyra scrapbooking-grejer? Min sambo har inte sagt nåt än.........men jag anar att han tycker att det är lite för dyrt, att jag köper lite onödigt mycket.

• Cheri
    annika5064 skrev 2007-02-05 17:24:31 följande:
    Jag är igång igen...hej alla! Ni skriver så mycket att det är omöjligt att hänga med, men jag har sett åtminstone två nya idag; claudia79 och cheri som gjort det igen!!! Skitsnygga! Här är några nya från mig...     Det är ju snudd på omöjligt att göra färgerna rättvis så här års, men det problemet har vi ju allihop som plåtar av våra LO:s. Jag har verkligen försökt att scanna in, men eftersom dekorationerna gör LO:erna höga, så blir det barra suddigt runt om...
    oooooooooooooooh så FINA! Waow vad produktiv!!!
  • Cheri
    kikkan skrev 2007-02-05 21:07:33 följande:
    Annika: Alltså, vilka helt underbara LO:er. Speciellt "Vinter", vilka underbara färger, den är superhärlig.......Måste fråga er tjejer här inne, vad tycker era sambo/män om att ni lägger ut massa pengar på dyra scrapbooking-grejer? Min sambo har inte sagt nåt än.........men jag anar att han tycker att det är lite för dyrt, att jag köper lite onödigt mycket.
    Min klagar mer på tiden jag lägger ner
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket