• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Fnyz

tessegosing: eftersom jag antar att BV inte kan svara på frågor om magnolias klubbpaket så kan jag erkänna att jag beställde deras paket nu till alla hjärtans dag, det kom tyvärr inte när det skulle komma, så när massa andra hade fått sitt paket så fick jag hålla på å maila å tjata så kom det tillslut när de hade fått tryckt upp nya stämplar MEN till din fråga, det är mixat med stämplar i klubbpaketet, i det här var det 4 männiksor varav en var med två personer på så det var väl 5 männiksor egentligen och så var det en nyckel, ett blad, en blomma, en tag med hjärtan på, ett kuvert, tre olika texter hmmmm det var nog alla så JA det är mixat med massa bra

• Örnen76
    Tessegosing skrev 2007-02-05 23:21:13 följande:
    Okej en annan fråga när jag ändå är på G.... känner att jag har lie ont om stämplar... funderar på att köpa ett Magnolias stampclub... är det blandade stämplar??? Både med människor och annat eller?? Om ni nu fattar :)

Så här ser stämplarna från det förra klubbpaketet ut:

• SandraK

Tessegosing: jag fattade inte riktigt hur det funkade med EZ-foam och klossar i början heller, så jag monterade stämpeln direkt på typ en slipkloss, med dubbelhäftande tejp. Tyckte det var jättesvårt att få det bra, så jag skaffade rätt snabbt EZ-foam. Men så var jag lite snål och köpte en lite större kloss på CO, och visste inte hur jag skulle dela den. Klart bättre resultat, men fortfarande inte helt bra. Men så fick jag ett gäng klossar i olika storlek, och nu funkar det så mycket bättre! Så ska du använda omonterade stämplar mycket kan jag varmt rekommendera EZ-foam och akrylkloss i rätt storlek!

• Örnen76
    SandraK skrev 2007-02-06 09:52:35 följande:
    Tessegosing: jag fattade inte riktigt hur det funkade med EZ-foam och klossar i början heller, så jag monterade stämpeln direkt på typ en slipkloss, med dubbelhäftande tejp. Tyckte det var jättesvårt att få det bra, så jag skaffade rätt snabbt EZ-foam. Men så var jag lite snål och köpte en lite större kloss på CO, och visste inte hur jag skulle dela den. Klart bättre resultat, men fortfarande inte helt bra. Men så fick jag ett gäng klossar i olika storlek, och nu funkar det så mycket bättre! Så ska du använda omonterade stämplar mycket kan jag varmt rekommendera EZ-foam och akrylkloss i rätt storlek!
    Instämmer
  • Örnen76
    Tjej 83 skrev 2007-02-06 10:30:06 följande:
    mysiga stämplar. är det dyrt paket?
    Nope, det kostar 200kr
  • Blue Vapor
    Fnyz - nej jag kan verkligen inte svara på frågor om Magnolias klubbpaket Oskyldig eftersom jag aldrig skulle komma på tanken att handla från dem någonsin igen! Har ingen som helst uppfattning i övrigt om vare sig innehåll eller hur smidigt den delen av shoppingen går till. - eller, nu ser jag ju hur innehållet ser ut. Och det är inga motiv som JAG är intresserad av i alla fall, eftersom jag aldrig köper färglägga-motiv öht

För övrigt så kan man väl säga att motivstämpling tillhör sportkategorin där övning ger färdighet Fast jag har har nog aldrig haft några direkta problem med att montera direkt på en liten kloss medelst dubbelhäftande tejp Fundersam Men Tessegosing, du får helt enkelt prova dig fram! Ez är att föredra, blir smidigare med hanteringen, och det känns lyxigare och visst - det blir lite mer lättstämplat! Men det är som sagt inget du BEHÖVER. En avvägningsfråga beroende på hur mycket du ska använda dina stämplar!
  • PsychoBitch

Känner att jag inte riktigt hänger med här längre......
    Skrivs ju så mycket nattetid då jag försöker sova

Men jag hoppas att jag får vara mer er ändå?!!
    Händer mycket i mitt liv just nu.......
    Tänkte jag skulle berätta mer i kafferepstråden, om nån är intresserad.

• Mysanpysan

Hej kikar in till några av er för att titta på era scrapping.
    Jag antar att det heter Lo:s Vad står det för?
    Ann-Louis

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket