• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Jo79

Jag säger inte hur mycket jag köper för... Men å andra sidan så lägger han en hel del pengar och tid på sin hobby:fiske, så han kan inte klaga på mig för då är han lika slösaktig han.

Mamma till KaramEllen
  • Jo79

Ja, han klagar nog mer på tiden jag lägger ner *håller med Cheri* Jag ser dock inte vitsen med att sitta i soffan och glo på dåliga serier/filmer/whatever bara för att "umgås"... Jag vill scrappa när jag har tid!!

Mamma till KaramEllen
  • annika5064
    kikkan skrev 2007-02-05 21:07:33 följande:
    Annika: Alltså, vilka helt underbara LO:er. Speciellt "Vinter", vilka underbara färger, den är superhärlig.......Måste fråga er tjejer här inne, vad tycker era sambo/män om att ni lägger ut massa pengar på dyra scrapbooking-grejer? Min sambo har inte sagt nåt än.........men jag anar att han tycker att det är lite för dyrt, att jag köper lite onödigt mycket.
    Jag smygköper...FlörtOch tack!!!
    Cheri skrev 2007-02-05 21:09:57 följande:
    annika5064 skrev 2007-02-05 17:24:31 följande: Jag är igång igen...hej alla! Ni skriver så mycket att det är omöjligt att hänga med, men jag har sett åtminstone två nya idag; claudia79 och cheri som gjort det igen!!! Skitsnygga! Här är några nya från mig...     Det är ju snudd på omöjligt att göra färgerna rättvis så här års, men det problemet har vi ju allihop som plåtar av våra LO:s. Jag har verkligen försökt att scanna in, men eftersom dekorationerna gör LO:erna höga, så blir det barra suddigt runt om... oooooooooooooooh så FINA! Waow vad produktiv!!!
    Tack till dig också!Glad
  • Cheri

Ska till Skapa Hobby imorrn.. nån mer???

Ingen som var sugen på kurs, låter ju jätteskoj tycker jag!

• Mystjejen

Min make tycker att det är helt OK!
    Fast jag handlar inte för så mycket så han har heller inte så mycket att klaga på...
    Och så jobbar han kvällar/nätter så då får jag sitta ifred...
    Perfekt

• Camasunary

Måste man scanna in sina LOs för att det ska bli bra?? Ni som kan både scanna och fota; hur stor blir skillnaden egentligen?? När jag kollar mina på SWE och jämför med tex Marias från v. 5 så är ju kvalitén på min verkligen skitdålig!!
    ...och på frukttjuven kan man inte läsa journalingen och så var det det som var temat... knasigt!

• Mystjejen

Jag skulle hemskt gärna gå på kurs! Har aldrig varit på en...
    Lite långt bort bara...

• Mystjejen

Nej! Nu ska jag scrappa lite.
    Har några tävlingar och utmaningar som jag vill skicka in till så det är väl bäst att sätta igång...
    Vi höres...

• Marajjah
    Jo79 skrev 2007-02-05 21:17:55 följande:
    Ja, han klagar nog mer på tiden jag lägger ner *håller med Cheri* Jag ser dock inte vitsen med att sitta i soffan och glo på dåliga serier/filmer/whatever bara för att "umgås"... Jag vill scrappa när jag har tid!! Mamma till KaramEllen
    Kunde inte sagt det bättre själv.
    Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket