• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Loppan79
    Pyret78 skrev 2007-02-06 14:02:04 följande:
    Jag undrar oxå vem lille Arvid är??MIS: Ha det så bra dagtid, så syns vi här när det mörknat
    Tror att Arvid var en som dog i psd nyligen. Finns en tråd om det här på fl.
  • Tjej 83

nee varför måste man få vänta så länge på att beställningar ska komma fram hehe
    så ja börja med en dubbel (min första)
    men de kanske jag inte skulle, ingen plats o ha dem men nu ligger de på finbordet, tur man inte äter där varje dag.
    ville köpa rub-ons men de ja ahr tittat på, i olika butiker är ju slut.

• kanskesnart
    Emmixen skrev 2007-02-06 14:23:40 följande:
    Vad är detta för sorts stämplar? www.scrapaddicted.se/produkter.php Tyckte att det www.scrapaddicted.se/produkter.php verkade fint, men jag vet ju inte vad/hur det är och hur man ska göra... www.emmixen.se
    Undrar detsammaVet inte riktigt vad clearstamps är? Är de färdigmonterade stämplar?

Nu har jag suttit med doptavlan jag fick i uppgift att göra. Blir en riktigt "sötsliskig" sak Och för en gång skull är jag själv riktigt nöjd hittills..Kors i taket!
  • Fnyz
    kanskesnart skrev 2007-02-06 16:10:43 följande:
    Emmixen skrev 2007-02-06 14:23:40 följande: Vad är detta för sorts stämplar? www.scrapaddicted.se/produkter.php Tyckte att det www.scrapaddicted.se/produkter.php verkade fint, men jag vet ju inte vad/hur det är och hur man ska göra... www.emmixen.seUndrar detsammaVet inte riktigt vad clearstamps är? Är de färdigmonterade stämplar? Nu har jag suttit med doptavlan jag fick i uppgift att göra. Blir en riktigt "sötsliskig" sak Och för en gång skull är jag själv riktigt nöjd hittills..Kors i taket!
    jag har inga clearstamps själv men ajg tror att dem är som foamstamps fast som sitter på genomskinliga plastplattor så man ser exakt vart man sätter stämpeln
  • älvanpurjo

idag har man vart på panudor...
    nu ä'r man 400kr fattigare men 3 kassar riakre med schrapp grejjer.

• MamaKajsa
    älvanpurjo: 3 kassar (?) för 400:-, låter ju alldeles superbra det Själv gjorde jag av med 250 på fjuttiga 1 kasse .
  • MiaB72

Jaha, så gled man in på Magdas och oj, där bara beställningen åkte iväg kul kul!
    Nästa fredag ska jag ha en vin- och scrapkväll hemma hos mig ska bli kul att se hur kreativ man blir med lite vin i kroppen

• kanskesnart
    Fnyz skrev 2007-02-06 16:12:14 följande:
    kanskesnart skrev 2007-02-06 16:10:43 följande: Emmixen skrev 2007-02-06 14:23:40 följande: Vad är detta för sorts stämplar? www.scrapaddicted.se/produkter.php Tyckte att det www.scrapaddicted.se/produkter.php verkade fint, men jag vet ju inte vad/hur det är och hur man ska göra... www.emmixen.seUndrar detsammaVet inte riktigt vad clearstamps är? Är de färdigmonterade stämplar? Nu har jag suttit med doptavlan jag fick i uppgift att göra. Blir en riktigt "sötsliskig" sak Och för en gång skull är jag själv riktigt nöjd hittills..Kors i taket! jag har inga clearstamps själv men ajg tror att dem är som foamstamps fast som sitter på genomskinliga plastplattor så man ser exakt vart man sätter stämpeln
    Tack för svaret Fnyz! Låter ju jättebra om de är färdigmonterade och sitter på plastplattor. Har svårt för att stämpla direkt på en LO med foamstamps för det blir så snett & konstigt ibland.
  • PsychoBitch

Det låter ju fantastiskt med clearstamps om det är så som du tror Fnyz!
    Jag har också svårt att få det rakt & snyggt när man stämplar direkt på LO:n.

• Asrta1

Var hos Jane på SA idag och shoppade nya fina papper...var så fina nyheter  jag var bara tvungen.
    Kollade på dom som ni pratar om och det är precis som Fnyz skriver Blev sååå sugen på att shoppa sådana men jag lyckades motstå fast dom viskade köööp oss, köööp oss

Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket