• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • annika5064
    Camasunary skrev 2007-02-05 21:24:36 följande:
    Måste man scanna in sina LOs för att det ska bli bra?? Ni som kan både scanna och fota; hur stor blir skillnaden egentligen?? När jag kollar mina på SWE och jämför med tex Marias från v. 5 så är ju kvalitén på min verkligen skitdålig!!...och på frukttjuven kan man inte läsa journalingen och så var det det som var temat... knasigt!
    Mina LO:s blir helt kassa när jag scannar in dem, men det beror nog på att jag har höga dekorationer; det blir helt enkelt suddigt runt dem....
  • Lingonflickan
    kikkan skrev 2007-02-05 21:07:33 följande:
    Annika: Alltså, vilka helt underbara LO:er. Speciellt "Vinter", vilka underbara färger, den är superhärlig.......Måste fråga er tjejer här inne, vad tycker era sambo/män om att ni lägger ut massa pengar på dyra scrapbooking-grejer? Min sambo har inte sagt nåt än.........men jag anar att han tycker att det är lite för dyrt, att jag köper lite onödigt mycket.

Jag redovisar inte kostnaden men han ser ju att dyker upp lite nytt då och då. Men det var faktiskt han som tyckte att vi behövde köpa en fotoskrivare åt mig Kyss

• Cia o krabaten

Innan vi gifte oss kallade jag honom för datasambon när han satt framför burken hela kvällarna. (Obs detta var innan jag reggade mig på fl )
    Nu är det han som kallar mig datafrun/scrapfrun
    Inte så mycket tid tillsammans heller.
    Skäms nästan lite när han försöker locka med ny film i biorummet "Nej jag trivs bättre här... "
  • Fnyz

min sambo tycker min hobby är sååå billig, han blir förvånad när jag är rädd att den ska vara för dyr eftersom hans hobbys är t.ex. skoter, fin bil eller dyl så kostar hans grejer myyyyyyyyyyyycket mer än mina

vi har tv:n å scrapbordet och datorn i samma rum så vi umgås när jag sitter å scrappar de tycker vi båda är bra fast om ett tag ska jag få ett eget scraprum så jag kan stänga in grejerna från matildas allt längre armar

• Camasunary

Annika: Va bra! Då är nog scanner inget för mig heller.. blir ju ofta lite buckliga dekos. Bra att du sa det så slipper jag fundera mer på det

• SandraK

Nu har jag skummat igenom MÅNGA sidor och kan inte komma ihåg vilka som visat upp nya alster, men måste få säga att ni är otroligt duktiga allihop!

Jag som har haft köpstopp sedan jag införskaffade min Nikon D80 släppte ju på det till träffen som var i helgen, och jag kan väl bara säga att det var mycket fint att köpa... Papp&Scrap, Scrapperiet och Minelle var på träffen, så det blev en del handlande. Men nu får jag nog ta det lugnt med shoppandet, köpte så mycket fint att jag bör klara mig ett litet tag

• Cia o krabaten

MiS: Nu snackar vi alltså projektor, reclinerstolar, surround mm mm. RIKTIG bio.
    Annars drar jag igång tv på datorn här i scraprummet

• Cheri
    Cia o krabaten skrev 2007-02-05 21:54:03 följande:
    MiS: Nu snackar vi alltså projektor, reclinerstolar, surround mm mm. RIKTIG bio.Annars drar jag igång tv på datorn här i scraprummet
    När bjuder du på filmkväll?
  • Fnyz
    Cia o krabaten skrev 2007-02-05 21:54:03 följande:
    MiS: Nu snackar vi alltså projektor, reclinerstolar, surround mm mm. RIKTIG bio.Annars drar jag igång tv på datorn här i scraprummet
    ooooooooooooooooooh nice
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket