• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Emmixen
    kela81 skrev 2007-02-06 22:29:56 följande:
    hur är det man lägger in en bild här i forumet?
    Du kan bara göra det om du har plus. Du lägger först bilden i galleriet, sedan högerklickar du på den och väljer kopiera. Går in i tråden och högerklickar där du skriver ditt meddelande och väljer klistra in. Posta, sen är det klart!
  • kela81

tack Emmixen Har skaffat pluss nu så jag ska testa det sen

kommer att bli fru 4/8 07
  • Emmixen
    kela81 skrev 2007-02-06 22:37:54 följande:
    tack Emmixen Har skaffat pluss nu så jag ska testa det sen kommer att bli fru 4/8 07
    Så lite så.. Ska bli kul att se
  • Coursell

Är det någon som kan förklara för en oinsatt Vad är chipboard, Cardstock, bling, fluid chalk, swirls och foamstamps?
    Är ju värsta gröngölingen här och "klarar inte språket så bra"

• Fnyz
    claudia79 skrev 2007-02-06 18:59:35 följande:
    Alltså det är inte klokt me Magnolia! Läste just en tråd på Scrappiz, där en tjej undrade var hennes beställning sen två månader tillbaka tagit vägen och hur hon skulle få kontakt med Magnolia. Hon hade ringt åtskilliga ggr och mailat fem ggr...Då svarade Magnolia " Ta kontakt med oss via mail eller telefon, vi har inte möjlighet att svara på såna saker här på Scrappiz" ÖH...Ja va hade hon gjort sa hon?! GRR hade det varit jag hade jag varit skogstokig!  Och sen i vanlig ordning låser Scrappiz tråden, när folk börjar droppa negativa kommentarer...Suck..! Tur att inte alla butiker missöter sig som dem! ROS till alla ni
    den där tråden är jag inblandad i, denna tjejen har tidigare i samma tråd åxå skrivit det där å då svarade magnolia åxå så där å så mailade hon igen å har ändå ine fått nått svar! det var i samma veva som alla vi som hade beställt klubbpaketet som aldrig kom,
  • claudia79
    Fnyz skrev 2007-02-06 22:51:38 följande:
    claudia79 skrev 2007-02-06 18:59:35 följande: Alltså det är inte klokt me Magnolia! Läste just en tråd på Scrappiz, där en tjej undrade var hennes beställning sen två månader tillbaka tagit vägen och hur hon skulle få kontakt med Magnolia. Hon hade ringt åtskilliga ggr och mailat fem ggr...Då svarade Magnolia " Ta kontakt med oss via mail eller telefon, vi har inte möjlighet att svara på såna saker här på Scrappiz" ÖH...Ja va hade hon gjort sa hon?! GRR hade det varit jag hade jag varit skogstokig!  Och sen i vanlig ordning låser Scrappiz tråden, när folk börjar droppa negativa kommentarer...Suck..! Tur att inte alla butiker missöter sig som dem! ROS till alla ni den där tråden är jag inblandad i, denna tjejen har tidigare i samma tråd åxå skrivit det där å då svarade magnolia åxå så där å så mailade hon igen å har ändå ine fått nått svar! det var i samma veva som alla vi som hade beställt klubbpaketet som aldrig kom,
    ja det är nog tur för Magnolia att de har de där klubbpaketen som är så poppis...annars kanske e-butiken skulle varit död för länge senFundersam
  • scrapparlotta

Coursell:

Ska försöka svara på dom fårgor jag kan.

Chipboard: Figurer, bokstäver mm i kartong, så det blir lite kraftigare.

Cardstock: Papper (enfärgat) som är lite tjockare än vanligt papper.

Bling: Glittriga saker, typ bokstäver

Fluid chalk: (jag älskar dom) stämpeldynor som man gör bla färgade kanter med.

Foam stamps: (älskar dom åxå ) skumgummistämplar. Finns i bokstäver och i former och figurer.

Hoppas det hjälpte dig lite.

• Springsteen

jag smiter in med små frågor ibland har precis kommit igång med mitt scrappande och gjort min första LO.. är så där nöjd så har inte vågat fota den än

Men ska göra dopinbjudningar... har kommit fram till att jag vill ha dubbla a6kort i ljusblått och på insidan ska jag ha vellum papper som är i en annan ljusblå med hjärtan och där ska jag skriva (på datorn) som att det är Wilmer som bjuder in till dop... (alltså... "hej. du är välkomen till mitt dop... osv...)

Men nu till min fråga... VAD SKA JAG HA PÅ FRAMSIDAN????? Hittar inga roliga stämplar som jag vill ha.. har sett en på nånstans.. kommer inte ihåg vart... med en bebis som har på sig en nalleoverall... Nån som vet vart??? eller nån som har tips på hur jag ska göra...
    Har ganska många kort att göra så inget avancerat... (runt 30kort)

Wilmer är redan 1 månad :-O
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket