• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Lingonflickan
    Sol30: Kul att se dina nya. På den sjunde tror jag fotomattor och nån deko i övre vänstra hörnet skulle lyfta den ännu ett snäpp
  • Mystjejen

Sol30: Fin LO. Snyggt med cirklarna.

• Tjej 83

nån som gjort dragspels-album?
    har 2 på 8 sidor var. ville bara ha ideér.

• Lilybee

Sol30: Fina LO:s. Den med morbror Mats var himla fin

• Mysanpysan

Hej! Tack för svaret om LO:s. Borde jag ju ha kunnat listat ut. men.men.
    I helgen ska det bli ordentligt scarppande av. in syster kommer och hälsar på så vi ska få lite scrappande. Ska bli jättekul. Blir ju lite mer tipps då. Nu tycker jag mina LO:s ser så tradiga ut när man ser era fina LO:s. kanske kommer jag dit jag med efter några månaders scrappande.
    Ha det så bra alla.
    Ann-Louis

• Mysanpysan

Jag skickade efter album från Panduro som är helvita kartong. Är det meningen att man ska göra en scrapping sida på framsidan på dem? Vad köper ni andra för album?
    Håller själv på med min sambos och mina 8 år ihop. Vi ska flytta till sommaren och tänkte då börja på ett nytt med flytten som start på det nya albumet.
    Jag har sett att många sätter liknande kort på ett papper som en filmsekvens om ni förstår vad jag menar. Så hade jag aldrig tänkt på det. Det är ju verkligen mysigt. Har fått mycket inspiration från många LO:s här på fl.
    Tack alla!
    Ska ner till mitt scrapphörn och mysa lite.
    Ann-Louis

• Camasunary

Ang. det här med clearstamps.. jag vet inte om ni vet, men själva stämpeln är som en mjuk, sladdrig typ gummimask! Så man behöver fästa den på ett akrylblock när man ska stämpla.

Eller förresten.. det kanske inte är så på alla, men iaf de som jag har från Sassafrass

• Camasunary

Glöm inte bort Greys Anatomy kl. 21 brudar!!

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket