• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • scrapparlotta

Jag hade ju en fråga åxå ju....Nån här som har gjort nån typ av dörrskyllt?? Jag håller på med en som Tindra ska få in till sitt rum. Typ "Tindras rum" eller nåt. Men det skulle vara kul att se lite förslag. Jag står liksom still med tavlan.

• Coursell

Kikkan: Tack snälla, men då har jag ju en av de där sakerna med avancerade namn Fick en foamstamps i ett reklambrev häromdagen

• scrapparlotta

Corusell:

Hehe, håller med, det är verkligen avancerade namn. Tar ett tag innan man lär sig dom. Jag hoppade över en fråga, men jag kan inte själv riktigt förklara. Hoppas nån annan kan.

• Marajjah
    kikkan skrev 2007-02-06 23:04:53 följande:
    Jag hade ju en fråga åxå ju....Nån här som har gjort nån typ av dörrskyllt?? Jag håller på med en som Tindra ska få in till sitt rum. Typ "Tindras rum" eller nåt. Men det skulle vara kul att se lite förslag. Jag står liksom still med tavlan.
    Har du senaste numret av Scrapbooking m.m? Där hade en tjej gjort en dörrskylt.
    Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • kanskesnart
    Cia o krabaten skrev 2007-02-06 20:52:41 följande:
    Någon frågade om doptavla.Jag har två exempel i mitt galleri som jag gjort åt min scrapaffär.
    Det var jag som frågade igår. Jag hittade dina tavlor själv, var inne och snokade i natt

Angående clearstampsen så står det ju inget på SA om de är monterade eller ej. Hur ska man veta? Tycker det verkar krångligt att montera själv men det kanske inte är så svårt?

Sol: Jag tyckte din senaste var jättefin!

Gahhh, missade sista 10 minuterna av GreysSkrikandesGråter *snyft*
  • Örnen76
    kikkan skrev 2007-02-06 23:04:53 följande:
    Tips även finns i scrappiz galleri under "Scrappat och altered" - "scrapat skyltar"
  • claudia79
    kanskesnart skrev 2007-02-06 23:13:56 följande:
    Cia o krabaten skrev 2007-02-06 20:52:41 följande: Någon frågade om doptavla.Jag har två exempel i mitt galleri som jag gjort åt min scrapaffär. Det var jag som frågade igår. Jag hittade dina tavlor själv, var inne och snokade i natt Angående clearstampsen så står det ju inget på SA om de är monterade eller ej. Hur ska man veta? Tycker det verkar krångligt att montera själv men det kanske inte är så svårt?Sol: Jag tyckte din senaste var jättefin! Gahhh, missade sista 10 minuterna av Greys *snyft*
    hmm skulle tro att alla clear stamps är omonterade..??Rätta mig om någon ser att jag skriver fel nu. Men det brukar ju stå om en stämpel är monterad eller..? hehe inte meningen att göra dig ännu osäkrare
  • MamaKajsa

Några som vill ge expertisehjälp?????

Har gjort en LO nu ikväll....inget fastsatt ännu.....o jag är inte nöjd. Fastnat o vet inte vad jag kan/ska/bör ändra. Måste bli klar helst nu ikväll, annars hade ju att sova på det varit ett trick kanske.
    Är en LO som ska vara framme vid kransarna i kyrkan på mannens begravning.
    På guldiga lappen står det: "Varmt var ditt hjärta, och glatt ditt sinne. Ljust och soligt lyser ditt minne".

Nån som vill ge lite snabb feedback? ....vill liksom inte att det ska bli fel med denna.

scrappbooking 009.jpg

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket