• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Blue Vapor

Cama och Claudia har helt rätt angående Clearstamps! De är inte monterade, MEN funkar som ezmonterade gör (vad jag vet, har faktiskt inga själv) - alltså de fäster lätt på något blankt och så stämplar man. Det som är det speciella är att om man använder dem med ett akrylblock (ngt genomskinligt helt enkelt) är att man ser rätt igenom och därför även EXAKT var man får sitt motiv.

• MamaKajsa

Marajjah. jisses va cool sol-LO:n var

• Marajjah

Claudia
    Har jag gjort en PP på sol-lo:n? *fattar naaada*

TACK för alla fina kommentarer om den iaf.

Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • kanskesnart
    Blue Vapor skrev 2007-02-06 23:46:21 följande:
    Cama och Claudia har helt rätt angående Clearstamps! De är inte monterade, MEN funkar som ezmonterade gör (vad jag vet, har faktiskt inga själv) - alltså de fäster lätt på något blankt och så stämplar man. Det som är det speciella är att om man använder dem med ett akrylblock (ngt genomskinligt helt enkelt) är att man ser rätt igenom och därför även EXAKT var man får sitt motiv. Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Det där stämpelspråket är rena grekiskan för mig Men det är ju sådär genomskinliga jag vill att de ska vara så allt inte blir helt snett när man stämplar. Måste man köpa till akrylblock att fästa dom på då alltså? Och vad fäster man med? Vanligt lim?
  • kanskesnart

Vet att många andra frågat samma sak förut, men min hjärna har inte så hög minneskapacitet Kanske beror på att man sitter här på nätterna

• Blue Vapor

kanskesnart - nejnejnej INTE limma! Du behöver bara trycka fast dem - klart! Sen kan man dra bort dem hur många ggr som helst (kanske inte tre miljoner) Du MÅSTE inte ha ett akrylblock, men de är ju oftast smidigast. Du kan köra med ett tomt cd-fodral också! Själv har jag köpt som små mini-fodral på GRANIT (vet inte vad de är till för egentligen, kanske visitkort??) för en tia styck - de funkar perfekt. ALLT blank-ytat fastnar de på, men ska du ha just det där "se igenom-iga" så måste du ju ha något genomskinligt..............

• claudia79
    MamaKajsa skrev 2007-02-06 23:41:01 följande:
    Claudia: ja ett kort till ska jag leta fram. så dikten ska uppåt o ett kort´vara där dikten är på ett ungefär alltså, tycker du?
    njae Ja tänkte nog mer att kortet ska sitta "bakom" dikten och uppåt ungefär som du gjort med det andra stora kortet, som sitter bakom blomman...eventuellt förlänga diktpappret (göra det större) utåt åt sidan till höger..Ja det är ju bara som jag tyckerGlad
    Marajjah skrev 2007-02-06 23:54:40 följande:
    ClaudiaHar jag gjort en PP på sol-lo:n? *fattar naaada*TACK för alla fina kommentarer om den iaf. Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
    Jag tyckte det..*fniss* När man sätter ihop många små pappersbitar till en bild?Skrattande

BV: YOU got mail!

Jag har nu läst min allra första halva av CK..Vad tycker ni andra om den? Är det den bästa scraptidiningen enligt dig? Jag kan ju säga så här att om jag inte visste att bling, rokoko, ös på så mycket dekos du orkar- LO:s är i ropet, skulle jag tro att hela amerikanska scrapvärlden var storfan av AliE I princip alla LO:s i detta nummer är stilrena, stilrena, stilrena...Visst det är ju fint också, men hallå?! Inte ens en endaste liten skitig papperskant?Gråter Är jag helt ute och cyklar??
  • Blue Vapor

Claudia - haha, du har hittat CK Seriöst, CK har det stuket, skulle jag kanske tro.... Simple Scrapbook är ÄNNU mer clean. Har du kollat Memory Makers? Själv tycker jag att de LOs man mest stöter på här hemma är väldigt svenska... alltså, jag tycker inte att svensk scrap ser ut som det populäraste i USA Fundersam.. eller nåt. *svamlar* Det är inte mycket shabby längre där..... eller så är det jag som inte ser det

• Marajjah

Ja, Claudia. Det kanske räknas som PP. Ååå vad stolt jag blev nu. Jag har gjort en PP. Räcka ut tungan
    Det har jag aldrig gjort förr, inte vad jag vet iaf.  Å denna har jag ju tydligen gjort utan att jag vetat om det.

Claudia
    Jag hade nämligen fått för mig att det "bara" var PP när det blev en grej på ett papper, typ en bil eller så. FAst när jag då tänker efter så är ju en sol en grej på ett papper... *svammelsvammel* Nog dags för sängen snart innan jag har svamlat bort hela tråden.

Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket