• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Sol30

Grattis till publiceringar Cheri och annika!

Marajjah: Superfina nya lo:s du lagt ut!

venezuela: Kanonfin lo!

• Blue Vapor

Susar in och puffar för Valentinekort-tävlingen i min blogg! Sista inskickning ikväll kl 23! Funderar på om jag inte skulle kunna ha sluttid imorrn istället, spelar ju inte så stor roll... Det skulle vara jätteroligt om många vill vara med  "Priser" låter ju så pretto, men ja 3 -4 kit med flock står på spel, det var ju flera som var sugna på att prova!

Här är en länk direkt till själva tävlings"reglerna" http://langsammascrapparen.blogspot.com/2007/02/ni-tvlar-om-prov-kit-av-flock.html

Kom igen och skapa görls!

• Mystjejen

BV: Jag VILL men hinner nog inte nu när jag e sjuk!
    Får väl se... Har en idé iallafall så kanske kanske...

• Mystjejen

Marajja: snygga LO:s! Gillade verkligen pulka LO:n.

Annika: Grattis! LO:n var jättefin!
    Cheri: Shitt pommfritt! Vad duktig du är!!!

Claudia: jag brukar också fastna för "franska" LO:s...

Jag håller med er om tidningarna (som ni diskuterade inatt) Scrapbook Answers är sjysst, brukar också köpa Scrapbook inspiration, men den är brittisk och känns ibland väldigt B.
    Men de brukar ha mycket bra tips på hur man gör minialbum mm och så får man alltid med små presenter och lite olika papper i A4 format...

• Blue Vapor
    Mysmasken - å så jobbigt att vara sjuk Jag tycker du ska göra då du orkar, och skicka in då istället, man vet ju aldrig

Humla78 - sorry, här är en länk som visar http://langsammascrapparen.blogspot.com/search/label/Flock

Man kan alltså använda det med vanligt lim också, tex rita på frihand med limpenna och sen ha på flocket. Men jag kommer skicka med lite sånt klister-ep så man kan använda det till stämplar också!
  • Coursell

Får vem som helst vara med så gör jag ett försök

• Mystjejen

Och just det...
    Vad bra att ni pratade (ingående!!! ) om stämplarna!
    Verkar ju bra! Ska nog köpa sådana, när pengar finnes...

Har en verry basic fråga, som säkert ställts hundra ggr förut... så om du blir skittrött ihuvudet så ignorera den...
    Men jag har ju aldrig varit på kurs el nåt, knappt träffat ngn annan som scrappar...
    Hur gör ni när ni förbereder en LO? (tänker på designen nu, fotomattor och sånt kan jag ju...)
    När ni tänker ut hur och var allt ska sitta...
    Jag brukar oftast bara köra på och så blir det som det blir! Men jag skulle vilja veta om det finns ngt annat bra sätt att tänka. Eller nåt...
    Tänkte att jag ska kolla in några LO:s jag gillar i nån tidning och lifta rakt av för att kanske utvecklas därifrån...
    Jag vet inte...känner bara att jag tycker det är svårt och jag har hamnat i en period då jag tar fram allt men sedan blir jag bara ståendes och tittar på allt och fattar inget!! Skumt!!

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket