• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Humla78

BV: Det där såg spännande ut. Kanske borde se om kan slänga ihop ett kort på en eftermiddag...

• Mystjejen

BV!! Hihi... Jag känner mig nästan som en mysmask nu... Ligger i soffan inlindad i filt och har proppat i mig både alvedon och ipren som sakterliga börjar verka nu!

• Blue Vapor
    Mystjejen - ja det är svårt det där med att börja med LOs tycker jag..... ofta har jag så många idéer/tekniker/papper/prylar som jag vill använda, så det blir totalstopp! Men ofta så gör jag en snabb liten skiss i ett litet anteckningsblock om jag kommer på någon bra idé, och sen brukar det utvecklas därifrån.... bara att välja vilka papper jag ska ha kan ta ett par dagars tankeverksamhet (sitter ju inte och glor på dem riktigt så lång tid ), men tillslut så löser sig varje steg efter hand jag håller på. Det är nog inte jätteofta som LOn blir som jag trodde från början Jag bläddrar mycket i scraptidningar innan jag har min grundidé, och så surfar jag som en galning på Twopeas för inspiration!  De två sista är ju guld då man inte har en ANING om vad man ska göra..... noll idéer att ta av
  • Jo79
    Mystjejen: Jag kör nog mest på, det brukar lösa sig efter hand. Brukar dock börja med att välja kort och sedan letar jag efter papper som passar. Ofta gör jag efter färdiga skisser eller löst efter någon annan Lo som har något som tilltalat mig.
    Mamma till KaramEllen
  • Mystjejen

OK! Vad kul att läsa hur ni går till väga!
    Sista tiden har jag gjort mest efter skisser/utmaningar. Gillar det.
    Och så är det ju kul att se sedan hur andra har jobbat med samma "uppgift".
    Ska nog ta en sväng in på two peas genast...

• Loppan79

Mystjejen - jag kör också bara på. Men det kan ta låååång tid att komma på hur jag vill ha det ibland kör jag efter skisser men det slutar oftast med att det ser helt annorlunda ut än skissen

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket