• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Johanna 79
    Cia o krabaten: Står högs upp på min önske lista nu också! T.o.m min sambo tyckte att det var en vettig grej Får väl smöra lite för min sambo tills jag fyller år i mars!!
    Vet du om man kan köpa den här i Sverigen någon stans?
  • Cia o krabaten

Johanna: min gubbe tycker också jag ska köpa en och sälja utstansade saker för att finansiera den
    Det är i princip det ENDA han gillat med min hobby

Den nyaste finns på Papprika för 3800:-
    Och jag fyller också år i mars...

• Skumpis

Jag fyller också år i mars. Jag önskar mig allt i scrapväg. Bara så ni vet

Jag tröttnar på saker allt för lätt för att köpa mig en tång. Fast bra att ni påminde mig om Scrapfun. Det var ett tag sen jag gjorde en beställning där.

Tack för att ni tittat in till mig trots att jag inte är så flitig i tråden längre. Och tack för gulliga kommentarer

Så nu ska jag först ila iväg till utmaningstråden och rösta och sen blir det Scrapfun

• Jen 82

Jag brukar också beställa från scrapfun. Ibland
    Det är då jag anv mina swachar med bazzil som jag swappat till mig på scrappiz! Då får man perfekt färgmatchning!

• Skumpis

Jen - Jag har också swachar med bazzill från scrappiz Problemet är att jag aldrig planerar mina LOs i förväg och när jag väl börjat med en LO så måste jag göra färdigt den direkt. Därför blir det sällan alfabet för min del utan annat småkrafs.

• Bark

Ursäkta, men vad är swachar   Generad

Mamma till Jasmine & Timmie
  • Johanna 79
    MARS verkar vara en poppis månad! Jag har länge velat ha en QK. Men nu är jag helt såld på en craft robo! Just nu är jag mamma ledig och måste erkänna att ekonomin inte riktigt tillåter så stora investeringar.

Vi håller även på att bygga om vårat hus. Och inte så lite. Vi har/ håller på att bygga på en hel våning. Kolla gärna bilderna i mitt galleri. I mappen "om byggnad".

Får se om jag någon gång blir en stålt ägare av en  Craft Robo!
  • Blue Vapor

Jag ska köpa just swatchtags på Scrapfun. Nån gång. Har varit på G ett tag nu.

Mamma i småland - ja olika papper kan man ju köra i alla slags diecut-grunkor

Jag ångrar lite att jag köpte min QK - fattar nu att jag hellre velat ha en Bosse eller en sån Cuttlebug..... *hoppas på lotto*

• Cia o krabaten

BV: Men det är ju bar atat sälja på Tradera tex!
    Något sånt blir det för mig tror jag.
    Eller ska man ha den kvar för sina små dies kasnke...
    Gillar ju den egentligen...

• Jen 82

swachar är typ en bunt med bitar av alla färger bazzil i en serie.

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket