• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Marajjah

Är det den på svenska mässan som är den stooora ni pratar om?

Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • Mizty
    Marajjah skrev 2007-02-11 22:50:32 följande:
    Är det den på svenska mässan som är den stooora ni pratar om? Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
    Japp!

Ja, det kan ju vara roligt att få ett ansikte på några här inne i alla fall
    Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Marajjah

Jag tycker det ser ut att vara fler utställare till den som Kortmakaren arrangerar å det känns bra. För det första så kan jag inte komma den 3-4 mars å för det andra så är arrangören av den mässan Magnolia.

• Skumpis

Jag vet egentligen inte vilken mässa som är störst. Men spontant känns ju läget mycket bättre den i april än den i mars. Arken ligger ju mitt i ingenstans på Hisingen i Gbg.

• malin ulrika

2 Frågor:
    1) Ni som har glue-runners, vilen har ni och gillar ni den? Jag gillar själva iden, men börjar tröttna på min Tombo, halva klistret sitter ofta kvar på pappret som åker in, väldigt irriterande...
    Kanske finns det bättre märken?

2) I vår julklapps-scrap-swap så fick jag bland annat nån sorts dekoration som liksom är som en "krumelur" som sitter på ett genomskinligt papper. (Från "Bohemia"). Jag trodde det var en gnuggis, men det verkar det inte vara! Vad ska man ha den till? Själva krumeluren är liksom halvt om halvt "utstansad" ur resten av plasten, ska man alltså klistra in hela plastbiten, med krumerlur och allt? (Blir det snyggt?)
    Nån som har nån aning? Fick den av Tbulle, men vet inte om hon håller hus här fortfarande...

• Skumpis

Hur många nummer av scraptidningen var det man betalade för när man nappade på första erbjudandet? Har någon förlängt? Pris?

• Marajjah

Anledningen tilla tt jag skrev Största mässan är att det står så på hemsidan också. Inte vet jag, men det är fler utställare på den i april... Ska jag på ngn så blir det den. Vore skoj! Meeen, jag får nog inte gå utan barn denna gången. Får nog ha Hugo i sele eller nåt...

• claudia79
    malin ulrika skrev 2007-02-11 22:56:15 följande:
    2 Frågor:1) Ni som har glue-runners, vilen har ni och gillar ni den? Jag gillar själva iden, men börjar tröttna på min Tombo, halva klistret sitter ofta kvar på pappret som åker in, väldigt irriterande...Kanske finns det bättre märken?2) I vår julklapps-scrap-swap så fick jag bland annat nån sorts dekoration som liksom är som en "krumelur" som sitter på ett genomskinligt papper. (Från "Bohemia"). Jag trodde det var en gnuggis, men det verkar det inte vara! Vad ska man ha den till? Själva krumeluren är liksom halvt om halvt "utstansad" ur resten av plasten, ska man alltså klistra in hela plastbiten, med krumerlur och allt? (Blir det snyggt?)Nån som har nån aning? Fick den av Tbulle, men vet inte om hon håller hus här fortfarande...
    Det låter som en Transparency Swirl....En sån fäster man med bra lim, som inte syns när det torkat, brads, limpenna eller gluedots som man döljer med andra dekos sen...
  • Jen 82
    malin ulrika skrev 2007-02-11 22:56:15 följande:
    2 Frågor:1) Ni som har glue-runners, vilen har ni och gillar ni den? Jag gillar själva iden, men börjar tröttna på min Tombo, halva klistret sitter ofta kvar på pappret som åker in, väldigt irriterande...Kanske finns det bättre märken?2) I vår julklapps-scrap-swap så fick jag bland annat nån sorts dekoration som liksom är som en "krumelur" som sitter på ett genomskinligt papper. (Från "Bohemia"). Jag trodde det var en gnuggis, men det verkar det inte vara! Vad ska man ha den till? Själva krumeluren är liksom halvt om halvt "utstansad" ur resten av plasten, ska man alltså klistra in hela plastbiten, med krumerlur och allt? (Blir det snyggt?)Nån som har nån aning? Fick den av Tbulle, men vet inte om hon håller hus här fortfarande...
    Har 3L glurunner som jag gillar!

Tror det är en overlay kanske? Som OH papper med mönster på. Då ska man bara sätta den över tex en bild. Tror annika anv sig av sånna.
  • MAMMSY
    Johanna 79 skrev 2007-02-11 22:40:16 följande:
    Skumpis: Det låter ju jätte bra!Vi som diskuterat om craft robo. Jag hittade en på Kortmakarnas sida  som heter så här QK Silhouette Digital Craft Cutter. Det måste väl vara samma. Fast annan tillverkare.
    Nej det är Quckkutz maskin men dom fungerar ungefär samma, till den maskinen kommer du kunna ladda hem former å figurer (som ser ut som diesen) oxå utöver alla fonte som den kan skriva ut

Arken mässan tror jag blir som den som var i Lerum, det är Magnolia som ordnar, den andra som ska vara på svenska mässan blir som den som var där förra året Å då ska jag jobba på lördagen där, så lova att ni kommer fram å presenterar er!!!
    Nu måste jag sova, bara inne en snabbkik innan kudden
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket