• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Tessegosing

Vad jag har hört angående Craft Robo så kan man ställa in så det behöver inte tvunget vara ett A4 papper... utan andra... och vanliga cardstock funkar utmärkt (syftar på tjockleken)

Men jag har en annan fråga malin ulrika som jag inte tänkt på innan... kan man skriva ut andra saker, som typ blommor, händer, fötter, hjärtan eller något... eller är det bara text som gäller?

• Camasunary

malin ulrika: Tack söta du för hjälpen! Flört

Ang. mässa/mässor så måste vi ju se till att ordna ett träsk-powermeet!! Skrattande

• Marajjah

Två mässor. Vilken är vilken å kan ngn vänlig själ länka?

HJade för mig att Kortmakaren skulle ha en mässa ngngång. Men näääär?

Swirls har jag köpt på Magdas - Rusty Pickle heter de, sketasnygggaaa!

Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • Skumpis

Vi hade en liten träff förra gången det var mässa i gbg. Då var det jag, Mammsy, annika5064 och Marajjah som träffades. Kul att få ansikten på träsktrollen Fast Mammsy kände jag sen innan förståss

• Mizty
    Marajjah skrev 2007-02-11 22:32:13 följande:
    Två mässor. Vilken är vilken å kan ngn vänlig själ länka? HJade för mig att Kortmakaren skulle ha en mässa ngngång. Men näääär?Swirls har jag köpt på Magdas - Rusty Pickle heter de, sketasnygggaaa! Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610

http://www.kortmakaren.se/massa/

http://www.sssmassan.se/

Har ju beställt där flera gånger... Hur har jag kunnat missa swirlsen Måste in å kika igen!
    Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Johanna 79

Skumpis: Det låter ju jätte bra!

Vi som diskuterat om craft robo. Jag hittade en på Kortmakarnas sida  som heter så här QK Silhouette Digital Craft Cutter. Det måste väl vara samma. Fast annan tillverkare.

• Johanna 79

Jag undrar om någon kommer att sälja någon forma av craft robo på mässan!

Vore kul att ses på mässan. Jag och min svägerska ska åka in. Jag hoppas att vi kan åka utan barnen. Barnen får karlarna ha hemma hos sig

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket