• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • MAMMSY
    Cia o krabaten skrev 2007-02-14 12:22:25 följande:
    Jag vill också ha Word så jag kan ladda ner fonter!!! Har bara wordpad nu eftersom gubben vill ha plats åt annat...Kanske skulle köpa sig en egen dator
    Cia vi har inte heller word (av samma anledning) men det funkar att ladda ner fonter ändå

Sol30 Underbar LO tycker absolut inte att du ska ha nått mer på den då förstör du den underbara stämningen som e i den nu, det räcker så som du har det nu för kortet talar för sig självt Super helt enkelt !
  • Sol30

Fnyz och MAMMSY: Tack så mycket! Ja det kanske är bra som det är. Fotot ska ju synas mest.

• MamaKajsa

Liftat MiaB72:s ursnygga fotbollskille. Tack!

Max7mån

• Sol30

MamaKajsa: Jättefin! Gillar att sjuan är i samma papper som det bakom korten!

• Marajjah

Favoritbutik på nätet: Pappersbiten när det gäller papper. Suveräna! Någon annan butik om jag köper dekos, typ Magdas, ScrapAddicted.
    Nästa inköp blir: Nya dekos. Vad är tex Twinkles?
    Favoritdeko just nu: Bling, chipboard i alla former
    Används aldrig på LOs: KListermärken
    Less- or more-LOs: Less, helt klart!
    Antal LOs i månaden: Tja, runt en 10 stycken blir det alltid
    Antal LOs totalt: ungefär 200 stycken
    Tid för en LO: Allt från 1 timme till ett dygn.
    Tråkigast att köpa: Limprodukter & album, eftersom de är så förbenat dyra.

Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • malin ulrika

Susie's hand är en av mina favoriter också nu!
    Kul!
    Jag tror jag läste om den i en scraptidning och tänkte DEN måste jag hitta!

• Jo79

Så har jag då beställt de nya papprena från BG  trots att jag egentligen inte skulle... Men de gick inte att motstå!!

Mamma till KaramEllen
  • Coursell

Fluid chalk...skriver på önskelistan. Jag var så desperat behov av nåt sånt nyss så jag provade med min gamla rouge .. ...

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket