• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • MiaB72
    Favoritbutik på nätet: Handlar mycket hos pappersbiten (är så snabb och bra service) men nu beställde jag från Magdas (så mycket fint och snabb leverans!!)

Nästa inköp blir:
    Chipboards och swirls

Favoritdeko just nu: Brads och floss Blommor

Används aldrig på LOs: Bling bling, just för att jag inte testat och inte fått köpt något!

Less- or more-LOs: Less, är den typen som gillar när det är less.

Antal LOs i månaden: Hmmm, kanske 2-3 st ibland mer, beror på hemmasituationen.

Antal LOs totalt: 25 st

Tid för en LO:  Om jag får sitta utan barn och inte har något annat jag behöver bry mig om, kanske 3-5 tim.

Tråkigast att shoppa: Fotofix
  • Cia o krabaten

Såg att ni pratade om Blingade Chippisar.
    Jag målar mina med den akrylfärg jag vill (Vit oftast) och sen när de torkat så har jag på Stickles/glitterlim helt enkelt!
    Blir jättebra, MEN de tunnare chipboardsen böjer sig lite när de torkar om man inte satt fast dem först

på min LO 1års tjej (canvas) så är det lilla s'et gjort så.
    Att det ser mörkare ut på fotot är helt enkelt att det böjt sig lite och blir skugga på. Live ser de lika dana ut!
    Har även embossat nån gång och et blir häftigt med glittrigt pulver, men vanligt blankt pulver blev sådär. Då kan man hellre ha på "magic riser" eller vad det heter. Klarlack.

• Fnyz
    Favoritbutik på nätet: oj finns många, men i vanliga fall hade jag sagt www.scrapbookbutiken.se men nu blir det nog www.magdas.se

Nästa inköp blir: chipboardformer som swirls, pilar m.m.m..m

Favoritdeko just nu: garn, floss, knappar

Används aldrig på LOs: mesh harj ag aldrig provat och figurstickers hatar jag

Less- or more-LOs: more!!!!!.

Antal LOs i månaden: hmmm i somras räknade jag ut att jag scrappat 50LO:s/månad men nu kanske det är 20-30st.

Antal LOs totalt: oj, 200 kanske?

Tid för en LO: effektiv tid helt i lugn å ro...1timmme är vanligast, 20 minuter har förekommit och 5 timmar har hänt 1 gång!

Tråkigast att shoppa: Fotofix, gluedots och sånna basgrejer
  • Cia o krabaten

Å vad underbart det är att snabbscrappa
    När allt bara faller på plats alltså.

Har haft en tavla åt en kompis i tankarna länge nu. SKulle fått den i julklapp, men nu fyller hon år och då har jag äntligen fått ändan ur.
    Så nu när jag väl satte mig så bara kom den !
    Saknar fotot iofs, men det funkar iaf

• Mystjejen

Men...NEEJ... Mitt paket kom inte idag heller...
    Beställde ju förra måndagen ju...

• SandraK

Favoritbutik på nätet: scrapperiet.se och scrapaddicted.se

Nästa inköp blir: Någon slags chipboard, lite bling, papper eller en tidning skulle jag tro.

Favoritdeko just nu: Chipboardbokstäver och bling!

Används aldrig på LOs: Figurstickers, har aldrig använt mesh

Less- or more-LOs: Less

Antal LOs i månaden: Varierar väldigt mycket, är periodare. Som mest har jag kanske gjort 15 på en månad, vissa månader blir det bara någon enstaka men kanske fler kort istället.

Antal LOs totalt: ingen aning och orkar inte räkna just nu

Tid för en LO: 1-4 timmar

Tråkigast att shoppa: basgrejor som fotofix

• Jo79

Måste bara säga TACK och stor KRAM till det träsktroll som hade gjort en Lo med fonten "Susies hand" på. Det är den snyggaste fonten jag skådat, och alla mina Lo:sar får ett LYFT när jag använder den!

Jag kommer inte ihåg vem det var, men den som känner sig träffad får ta åt sig!!

Mamma till KaramEllen
  • Asrta1
    Jo79: Jag har för mig att det var BV Jag har också laddat hem den fonten och kan bara hålla med...den är såååå fin!

Ett stor alla-dags KRAM till dig BV!
    Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
  • Skumpis

Jo - Hur ser fonten ut? Vilken LO har du den på? Måste kika

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket