• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Bark

Favoritbutik på nätet: Storyhouse
    Nästa inköp blir: Papper, det är nästan slut IGEN!!
    Favoritdeko just nu: Bling, bling och åter bling
    Används aldrig på LOs: Charms
    Less- or more-LOs: Less
    Antal LOs i månaden: 5-10
    Antal LOs totalt: 39
    Tid för en LO: 1 timme

Mamma till Jasmine & Timmie
  • Loppan79
    Favoritbutik på nätet: Handlar på olika mest hela tiden.
    Nästa inköp blir: Mer chipboards, rub-ons och förhoppningsvis BG:s nya serier som ju kommer snart
     Favoritdeko just nu: Chipboards och glitter
    Används aldrig på LOs: mönstersaxar
    Less- or more-LOs: Less!
    Antal LOs i månaden: I genomsnitt ca 2 st men det går väldigt i vågor, ibland kan jag göra 3 st på en vecka och ibland inte någon på två veckor.
    Antal LOs totalt: Ingen aning! Fundersam
    Tid för en LO: 2 timmar och uppåt....
  • Jo79
    Favoritbutik på nätet: Jaaa.... vet inte.... Scrapaddicted köper jag ganska ofta hos, Magdas oxå, och jag gillar Scrapoteket...
    Nästa inköp blir: BG:s papper vill jag ha. Mer bling, och mitt glitterstickles är sluuuut snart och det går ju inte...
    Favoritdeko just nu: Bling och glitter
    Används aldrig på LOs: Garn och charms.
    Less- or more-LOs: Blandat. Ganska less, men försöker more.
    Antal LOs i månaden: Just den här månaden har jag redan gjort *räknar* 10 stycken, men ibland blir det kanske bara två. Väääldigt olika.
    Antal LOs totalt: Över 100. *orkar inte räkna igen* Men sist jag räknade var det nog  typ 160, så kanske...175?
    Tid för en LO: En kväll. Kanske 2 timmar? Ungefär.
    Tråkigast att shoppa: Ja, helt klart lim, fotofix och gluedots. Fast lite roligt var det att köpa fotofix på Ge-Kås när det var skitbilligt för hur många paket som helst!
    Mamma till KaramEllen
  • Jo79
    Fundersam

Ska jag beställa Hänglars månadspaket? *stor beslutsångest*
    Mamma till KaramEllen
  • Skumpis

Jo79 - Klart du ska! Och jösses i min låda vad måna LOs du gjort

God morgon! Idag är det hemmapluggardag så jag tar nog lite pauser på fl ibland Dock försov vi oss i morse så sonen gick precis till dagis och jag känner mig lite stressad över en missad pluggtimme.

När jag själv svarade på less- or more-frågan så tänkte jag på vad jag gillar. Inte vad jag gör själv. Jag gör nog medel-more-LOs men är helt såld på andras less-LOs (läs annika5064 ) Fast frågan är ju helt klart ställd vad man själv gör Kul att läsa era svar!

• älvanpurjo
    Favoritbutik på nätet: olika heltiden, tipsa mig
    Nästa inköp blir: hmm bokstäver
    Favoritdeko just nu: bokstäver,tyg
    Används aldrig på LOs: vad heter det sådant där som sotar kanterna, bara för jag inte vet vart jag kan köpa det.
    Less- or more-LOs: Blandat.
    Antal LOs i månaden: beror på hur maken jobbar. inne i en lfytt nu så kanske 6-7
    Antal LOs totalt: 50kanske.
    Tid för en LO: mellan 30min till 2 timmar
    Tråkigast att shoppa: lim,skärmskin
  • Jo79

ÄH! Vad sitter jag och skiiiver??GeneradFörvånadSkrikandes Inte 175!!! 115!!! ska det vara! Räknade nu och jag är ju helkass på att komma ihåg, gissa och dessutom använda rätt sifferknappar på tagentbordet...! *suck*

Mamma till KaramEllen
  • Mystjejen

Godmorgon!

Favoritbutik på nätet: Magdas
    Nästa inköp blir: Chipboards i alla dess former, funderar på en silent setter...
    Favoritdeko just nu: Knappar, overlays, rub ons
    Används aldrig på LOs: Blommor typ prima använder jag sällan... Aldrig öljetter, därför vill jag ha silent settern...
    Less- or more-LOs: Varierar friskt mellan båda!!
    Antal LOs i månaden: Varierar också, men ca 2/v.
    Antal LOs totalt: Ingen aning...måste kolla det...
    Tid för en LO: 30min och uppåt, är ju snabbscrappare...

• Skumpis

Jo - 115 är inte illa pinkat det heller på den korta tid du scrappat. 3 gånger så många som mig för jag tror vi började samtidigt?

• Jo79

Mystjejen: Jaganvände aldrig öljetter, köpte Silent Settern, och använder fortfarande aldrig öljetter...!

Mamma till KaramEllen
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket