• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • malin ulrika

För andra "anonyma typsnittomaner":
    Vad är era andra favoriter?Jag har tusentals som ajg laddat hem, men när jag uppgraderade datorn bestämde jag mej för att bara installera vartefter jag använder dem, så jag har dem på CD nu...

Kommer ihåg att jag gillar:
    Murray Bold
    Minya Nouvelle
    CAC champagne
    Vladimir
    Beautiful

Det är nog dem jag använt mest...

• Blue Vapor

Åh, fonter gillar vi muuucho!!!

Century gothic - ja faktiskt *
    CK Marissa *
    Earwig Factory
    Susie´s hand *
    2peas Spaghetti *
    Carpenter
    P22 Garamouche *
    Saginaw
    Willing Race *
    Dalí
    Velvenda Cooler
    Stereofidelic
    North point
    My old remington *
    Fabulous 50's
    Misfit

fniss... ehm, ja de jag gillar att använda till ren text är främst...äh, jag sätter en stjärna * bakom dem i stället! De andra är grymma till titlar!! Ni som gör lite freestyle - ni kanske gillar särskilt Stereofidelic! Ja och Earwig Factory också för den delen

Har hittat de flesta på dafont.... fått några också

• Coursell

Nu tjejer Har jag äntligen fått in alla mina 13 egna Lo´s i mitt bildgalleri.
    Risa och rosa i massor

Stort tack till Malin Ulrika som berättade hur man fixade till bilderna så de fick plats

• Mizty

Emmixen - Välkommen "hem" igen

Här är mitt alster för dagen Till min älskling på alla hjärtans dag....
    Ja, det blir nog inte svårt för mig att få till 40 dekosar på utmaningen

IMG_0854B.JPG

Kramizar till alla tjejer på alla -ns dag!!!

Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • malin ulrika

Coursell, no problemas, nu ska jag in och kika!

Blue Vapor, åh, jag måste kolla upp dessa! Tror inte jag använt dem, jag brukar känna igen fontnamn annars... När jag ser en annons t.ex. kan jag tänka "ja ha där har de använt "Battlestar"... " eller liknande!

Glönde en,
    Plumba och Gando BT gillar jag mycket också, lite "skriv stils aktiga" så där...

• malin ulrika

Mizty,
    jättefin, nej jag räknade till 27 eller så på den där, så 40 blir ingen match för dej!

• Marajjah

För ngr dagar sedan pratades det scraphörnor å jag skrev att jag skulle fota nästa gång den var hyffsat städad. Det är den nu och här kommer bilderna:

DSCN5197.JPG  DSCN5198.JPG  DSCN5200.JPG  DSCN5201.JPG

Nu ska jag stöka till den igen genom att scrappa färdigt det som ligger på skrivbordet - en jul-lo med foton från julen 2005 Vadå seeen! Oskyldig

Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • Coursell

Så fin Mizty. Väntar på den dagen mina alster har den där kvaliten ....jobba, jobba...

• Coursell

Marajjah: Oj, vilken organisation! Åh va grejer....där skulle jag vilja sitta

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket