• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Mystjejen

älvanpurjo: Chalk, heter det och de finns i de flesta internetshoppar. Ser ut som en oval ögonskugga.

• Mystjejen

Jo79: Ja, risken är väl stor att det blir så... Men man MÅSTE!? ju ha en ifall...

• Mystjejen

Någon av er som har prenumererat el köpt månadspaket utomlands???
    Funderar på Jenni Bowlins...supersnygga verkar de...
    Ska kolla vad sidan heter...

• Jen 82
    Favoritbutik på nätet: Scraphouse
    Nästa inköp blir: Bling och mer chipboard och mera bokstäver
    Favoritdeko just nu: Chipboard
    Används aldrig på LOs: Symaskin, öljetter och band
    Less- or more-LOs: More Lo's!
    Antal LOs i månaden: Kanske 1 i veckan, ibland mer. Säg 6 i mån
    Antal LOs totalt: ca 60
    Tid för en LO: Mellan 2 och 4 timmar
    Tråkigast att shoppa: Fotofix
  • Matriark
    Favoritbutik på nätet: Scrapaddicted och Minneskatten. Utbudet och servicen som ligger till grund.
    Nästa inköp blir: mer stickles, twinklings och stämplar. Annas scrapbooking blir inhandlingen hos då.
    Favoritdeko just nu: Bling kommer dröja länge innan jag tröttnar på.
    Används aldrig på LOs: ehm.... bokmärken Fundersam sånt med massa syra i.
    Less- or more-LOs: Jag gillar more, men det lilla jag scrappar nu är less, för det mesta av mina grejer är nedpackade.
    Antal LOs i månaden: Det beror på om jag är i en kreativ period eller svacka. Kreativ period så kanske 20 st/månad + andra alster. Svacka kanske 1-2/månaden.
    Antal LOs totalt: Snabb blick på albumen och huvudräkning... över 100 iallafall
    Tid för en LO: 20 minuter - flera timmar (+ att dom ibland får "vila" någon dag)

Glad alla hjärtans dag på er!
    Ellen fyller 1 år idag, så nu har jag kalas att förbereda..
  • Mizty
    Favoritbutik på nätet: ScrappAdicted & Magdas är det nog... Har dock inte provat så många ännu... Storyhouse har mycket fina dekos oxå!

Nästa inköp blir: Vill ha swirls men hittar inte det någonstans, mer bling & blommor!

Favoritdeko just nu: Bling & blommor (älskar blommor)

Används aldrig på LOs: Garn.

Less- or more-LOs: Är för det mesta more, men ibland blir det less (sällsynt)

Antal LOs i månaden: Oj, ja det varierar men 10-15 kanske, ibland mindre... Men nu gör jag bröllopsalbum oxå så nu är det extra mycket för tillfället...

Antal LOs totalt: Inte en aning, kanske 150... Men det första albummet till sonen visar jag inte för så många då det var det första jag gjorde!

Tid för en LO:  Minst 2 timmar, sedan kan det ta upp til 5 ibland...

Tråkigast att shoppa: Gluedots, dyrt men nödvändigt!
    Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • SandraK

Jag har gjort lite nya kort, kika gärna på dem och risa och rosa!
    smamirakel.blogg.se/

Åh, nya roliga frågor! Ska se om jag hinner svara senare, nu ska vi snart gå till BVC och mäta och väga!

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket