• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Örnen76

Häppi Välentajns Däjj!

Gjorde en -LO till Gustav. Den är liftad av Malena Andersson och finns i mitt scrapgalleri.

• kanskesnart

Det är alltid lika kul att kika in här när man inte varit inne på hela dan, och se alla nya fina alster! Kollektiva  till er!!

Såg att ni skrivit lite om fonter förut. Vågar knappt fråga för jag blir väl idiotförklarad då, men jag förstår inte riktigt hur ni använder dem? Skriver ni ut och skär ut orden eller skriver ni ut direkt på LO:n eller???

Emmixen: Välkommen tillbaka. Hoppas du mår bra

Hoppas alla får en fortsatt mysig alla - dag! Själv är man förpassad till övervåningen ett tag, då sambon håller på med överaskningsmiddag... Ojojoj de kan sluta hur som helst (tur man har lite färdigrätter i frysenFlört)

• malin ulrika

Ny Valentines LO i galleriet!

Kanske snart:
    Om det är en "större" font, så kan man göra egna stora bokstäver och klippa ut, t.ex. som jag gjorde på "APPA" i galleriet.
    Gjorde de bokstäverna av en font, "fyllde" med ett mönstrat digital papper (gratis) och gjorde en tjock röd kant runt (lättare att klippa...)

Är det mindre fonter kan man t.ex. göra "journaling" med den på en bit papper som man sen klistrar in.
    T.ex. på "cupcakes" gjorde jag två små tags på det viset, jag skrev ut teexten på ett stort papper och klippte i efterskott till "tags" av pappret.

Eller så kan man skriva direkt på bilden, t.ex. på "Cupcakes" har jag skrivit titeln direkt på bilderna inna jag skrev ut dem.

Likaså på "my sweet boy" använde jag just "Susie's hand" nere i hörnet av fotot innan ajg skrev ut det, för att skriva dit datumet.

Titeln på "My Sweet Boy" har jag skrivit ut på separat papper (två olika typsnitt) som jag sen klistrade dit.

Jag ÄLSKAR att skriva mina titlar ch journaling på datorn för jag har ingen fin hand stil! Så jag gör det OFTA!

• Marajjah
    Tjej 83 skrev 2007-02-14 16:36:50 följande:
    jag såg på en sida att man ska sätta kort o dekos som i en triangel. ska man de? varför? de va på engelska så ja orka itne läsa det.
    Su kan läsa mer om det på scrappiz under artiklar. Men, man ska väl inte det... det är ingen som bestämt att man ska det. Hur som helst så sägs det att det blir mer balans i en lo om man har saker i trianglar... Kan finnas hur många trianglar som helst på en lo..
    Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • kanskesnart

MalinUlrika: Tack så mycket för svaret Ska kika in hos dig sen & kolla på hur du använt dem.
    Nu ska jag tydligen käka

• Blue Vapor

Jamen visst ÄR Susie´s Hand helt underbar!!! Den ligger mig varmt om hjärtat, eller vad man säger Vad skoj att flera laddade hem den!

Kanskesnart - säger samma som Malinulrika om fonterna - fast jag har hittills aldrig använt för att skära ut. Använder till rubriker och journaling helt enkelt, eftersom jag mår fysiskt dåligt av att behöva skriva för hand på mina LOs

Herreminjeeeeee vad ni har skrivit idag tjejer!!

• malin ulrika

Kanskesnart,
    fniss, ja det låter som jag bakslugt försöker lura in dej i mitt galleri... Men det var inte meningen, men jag har en del olika exempel där på vad man kan göra.

Trevlig kväll!

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket