• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Skumpis

Gör en liten enkät istället för att shoppa. Risk för upprepningar men jag har ju inte varit så aktiv det senaste. Ingen är tvingad att svara

Favoritbutik på nätet:
    Nästa inköp blir:
    Favoritdeko just nu:
    Används aldrig på LOs:
    Less- or more-LOs:
    Antal LOs i månaden:
    Antal LOs totalt:
    Tid för en LO:

• Skumpis

Svarar själv innan läggdags

Favoritbutik på nätet: Eftersom Pysselpunkten stängt så får jag säga ScrapAddicted pga dess utbud.
    Nästa inköp blir: Swirls och bling. Och mönstrade papper! Och overlays
    Favoritdeko just nu: Bling och glitter
    Används aldrig på LOs: Garn
    Less- or more-LOs: Just nu älskar jag less-LOs. Sååå stilrent och snyggt.
    Antal LOs i månaden: Två kanske
    Antal LOs totalt: Är uppe i 39
    Tid för en LO: Mellan 3-5 timmar

Skulle haft med frågan vad som är tråkigast att shoppa: Limprodukter! Dyrt och tråååkigt men man måste liksom ha det

• scrapparlotta

Skumpis:
    Vad kul med lite frågor så här på sena kvällen, ska genast svara

Favoritbutik på nätet: Scraproom, (Vixxxan innan hon slutade)

Nästa inköp blir: Papper, stämplar och en hörnstans tror jag

Favoritdeko just nu: foamstamps i form av "krussiduller" (vet inte vad dom heter)

Används aldrig på LOs: charms

Less- or more-LOs: More...tror jag, fast ibland less......beroende på vilket humör jag är på tror jag.

Antal LOs i månaden: Väldigt varierande, men i snitt 4 - 5 st kanske.

Antal LOs totalt: 52

Tid för en LO: 3 - 5 timmar

• malin ulrika

Favoritbutik på nätet:
    Nästa inköp blir: Gluedots, svart CS, ny glueunner, BG bokstäver av nån sort, transparenta Bitty Beads (om jag nånsin får tag i dem!), vit sakura penna (som Camasunary ska fixa åt mej!)
    Favoritdeko just nu: Blommor och chipboard-swirls!
    Används aldrig på LOs: Man ska aldrig säga aldrig...
    Less- or more-LOs: Definitivt less. Jag har MASSSOR av saker liggande men vet aldrig var jag ska sätta dem... Jobbar verkligen på att använda MER. (Se min utmaning! )
    Antal LOs i månaden: Allt mellan 0 till 10
    Antal LOs totalt: ca 285, fast då kan man räkna bort kanske 100 av dem skulle jag aldrig vilja visa up för nån, från i början när jag skrappade och inte visste att det fanns en massa "tillbehör" och ideer på nätet etc. Plus ca 150 digitala 8 x 8.
    Tid för en LO: mellan en halv timme till ett par timmar, men sällan i ett sträck.

• Lilla bebisen Natalie

Jag har köpt ett scrapbooking album, i det finns det plastfickor med ett vitt blad i varje,
    kan man använda det vita bladet och scrappa på, eller är det bara där som skydd?

Om man inte ska scrappa på det, ska man slänga det eller ha kvar det i mitten av sidorna som man scrappat på som skydd...? Hoppas nån vet

Mamma till Natalie 061011
  • malin ulrika

Jag har hört av någon att de inte ALLTID är syrafria.
    Jag gjorde många av mina första på dessa, vet inte om de är syrafria. Ibland är de tydligen inte det. Står det nått på albumet? Annars brukar jag ha dem mellan två sidor, för lite extra stadga.

• kanskesnart

Oj, vilka himla snygga LO:s ni lagt idag! (ja eller igår blir det väl). Ingen nämnd ingen glömd

Får väl passa på & svara på lite frågor, när man ändå sitter här, sömnlös

Favoritbutik på nätet: Scrapaddicted tror jag (pga utbudet) men jag har inte kollat så många ännu. 
    Nästa inköp blir: BG:s nya papper och kanske nåt nytt chipboard alfabet
    Favoritdeko just nu: Bling & swirls
    Används aldrig på LOs: Knappar (men ja ska försöka nån gång) 
    Less- or more-LOs: Less
    Antal LOs i månaden: Ja, just nu är det väl 1-2Fundersam
    Antal LOs totalt: Om man räknar dubbla som 2 så 35 st än så länge
    Tid för en LO: Allt mellan 2 timmar & en vecka

• malin ulrika

kanskesnart,
    men VAD gör du uppe så sent!

Jag har varit ledig idag, så hunnit med att göra två till nästan klara! Lägger upp dem senare, inget särksilt med dem, jag är inte den som är inne på de senaste trenderna precis.
    Har precis "upptäckt" primablommor.

Var köper ni bling nånstans, och hur använder ni det? Ni som har LOs med bling, säg till, jag vill in och kolla!!! Och det där med flock, har nån gjort nått med det?

• malin ulrika

En ny, simpel, i galleriet.
    Gjorde av med lite dekos på den i alla fall...

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket