• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Camasunary

BV: OK! När flyttar vi in?? Jag (+ heeela släkten) kan tänka mig att bo bland chippisarna på embellishmentavdelningen!

• Marajjah
    Blue Vapor skrev 2007-02-14 22:44:51 följande:
    Marajjah - den vagnen har jag också! Den är jättebra!! Men jag har den till alla a4 istället Och en himla massa stickers-alfabet och annat papper och ett gäng punchar  Proppfull är den minsann! Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Jo, där ryms det mesta faktiskt. En hel drös med prylar ju. Fast nu börjar den vara full faktiskt...
    Blue Vapor skrev 2007-02-14 22:42:28 följande:
    Cama - jag har insett att jag behöver bo i en scrapbutik a la Archiver's för att vara riktigt nöjd Check this out.... www.archiversonline.com/ Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Myy looord!

Å så har nästan en hel kväll passerat framför datorn - igen. Varför scrappar jag inte. Ni är ju så trevliga!
    Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • Skumpis

Maajjah och VP - Jag fattar inte hur mappvagnen fungerar. Var lägger man papprena i??? Fundersam

• malin ulrika

blue Vapor,
    jesus vad mycket grejer...
    Mitt problem när jag ska handla on-line är att de ofta har en massa kategorier, och ajg vet så att säga inte vad jag tittar efter, så det är nästan omöjligt att kunna se allt! Det här stället verkar ha en massa... Får surfa mer sedan, kom ju bara upp här för att skriva ut titeln till min pny-LO...
    Så fastnar man igen...

• Johanna 79

JAg har heller inte kommit till mitt scrapbord ännu Jag som skulle börja på svärfars grattis kort. Drar mig visst för det... Vet inte hur jag ska börja!

• Marajjah
    Skumpis skrev 2007-02-14 22:49:42 följande:
    Maajjah och VP - Jag fattar inte hur mappvagnen fungerar. Var lägger man papprena i???
    I mappar som man hänger på vagnen så att säga.
    Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • Blue Vapor
    Skumpis *fniss, förlåt* Jo, man köper en packe mappar som man hänger käckt rätt över vagnens bredd! Däri lägger man papprena! Och så kan man köpa som tex jag har - en stor "låda" att ha hängande längst bak för stora saker, typ kanske rullar och stora böksaker som man ändå vill ha - och en liten grund "låda" att ha längst fram, där jag lägger punchar i ena avdelningen och har en massa scraps i den andra! För de där lådorna ingår inte va Marajjah? Minns inte...... det är i alla fall jättebilligt
  • Skumpis

Marajjah - Och vad är det för mappar? Köper man dem på Ikea också?
    *fast var skulle jag förvara den förvaringen* Fundersam

• Blue Vapor

Kolla här... om det funkar, annars i mitt galleri under "kort" eller vad det nu står... Har alltså en sån vagn till höger under skrivbordet! (den till vänster är också ikea - också SVINBRA!)

Min pysselhörna! *löööv itt*

• malin ulrika

BV:
    Åh vilken scrap hörna!

Har lagt in ett kort på min scrap-garderob, ostädat och allt.... Skulle vilja få lite mer ordning... När jag får några tusen över om hundra år, då ska jag köpa fina hurtsar med små fack och låfor, suck!

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket