• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • kanskesnart
    Jo79 skrev 2007-02-15 16:31:04 följande:
    Betalar du med kort har du det hos dig innan du hinner blinka... Jag beställde igår middag och fick det idag! Supersnabbt! Mamma till KaramEllen
    Amen guud, så bra! Nu gjorde du min kväll Jo
  • Emmixen

Nu är jag hemma igen och har läst igenom tråden sen igår eftermiddag, typ 20 sidor eller nåt Förvånad Har påbörjat ännu en LO, ska gå och fortsätta nu hade jag tänkt.

malin ulrika skrev 2007-02-15 14:34:37 följande:
    Är det nån som vet om man kan använda silkepapper?Är det i allmänhet syrafritt?En annan fråga: (Vet inte om ni kanske redan gjort detta nån gång...) Jag kom på en ide att det kunde vara kul att scrappa nån annans bilder. Är det nån som har lust att "byta", man ger de bilder man vill ha scrappade, med den text man vill ha, och låter nån annan scrappa ens bilder? (Kräver ju att man har bilderna i digital form, annar blir det lite knöligt...) Fast det är klart, det kan bli svårt att skicka en 12 x 12 sida i posten sedan...
    Det är väl en jättebra idé!

Är det ngn mer som tkr det eller är det bara vi?
  • Loppan79

Nu ska jag snart iväg på nån slags scrapinformation på Bokia här i stan. Det är nån Lotta Högdahl som kommer, "en riktig hejare på scrapbooking" enligt informationsbladet. Vet inte vem det är eller vad jag ska förvänta mig av kvällen men det kan ju alltid vara roligt att träffa andra som vill scrappa Å det kostade bara 20:- så jag tänkte att jag kunde gå dit och kolla även fast det verkar vara en nybörjarinformation.

Dessutom är det hela 4 stycken Förvånad jag känner som scrappar/ska börja scrappa. Jag fick ju med en kompis för ett tag sedan och hon har nu fått med ytterligare 3 stycken

• Mystjejen

Loppan79: Vad kul! Hoppas du får roligt ikväll! och vad kul att många polare ska börja...*avis*

• Mystjejen

Emmixen: Jag är intresserad om vi gör LO:s i mindre format...typ 20x20cm. Tror jag iallafall...

• Cia o krabaten

;oppan: Rapport önskas efteråt då!

• Cia o krabaten

HALLÅ!!!!!!!!!!!!!
    Efterlyses: Senaste numret av CK!!!
    Brukar ju komma runt den 10e, vart har den tagit vägen???
    Finns inte i webshoparna heller

• Mystjejen

Cia: Jag vill med ha... Men jag har inte fått januarinummret än...
    Mitt paket verkar aldrig komma... Har varit i kontakt med butiken så jag hoppas det ska ordna sig...

• Tessegosing

Någon som vet var det säljs en QK Silhouette craft cutter??

• bitte71

Hej allihop...
    Kikar bara in lite för att meddela att jag lever även om jag inte varit så aktiv i träsket på senaste tiden. Ligger lite lågt tills vidare i väntan på bebis, men det har inte hindrat mig från att shoppa lite iaf: är helt förälskad i BG:s nya papper! Men det blir väl inget gjort av dem just nu innan lillskrottan bestämt sig för att titta ut antar jag... Den som lever får se
    Men jag håller koll på er iaf och beundrar era fina alster

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209 och så lillprinsessan i magen!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket