• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • SandraK

Ser att det är flera som efterlyser senaste CK, jag prenumererar ju inte på den utan på Simple Scrapbook, och funderar på om det är någon mer som gör det? När brukar den i så fall komma? Jag har bara fått ett nummer och eftersom den skulle kommit precis före jul (var också sen) kanske jag måsta vänta ett tag till. Den har dock kommit ut till butikerna redan

• Mystjejen

Någon som gjort/håller på med LOOK blogs utmaning? KUL är den!!!
    Nu har jag plockat fram ALLT! som jag äger och som är rosa!!! MYCKET GREJER blir det!!!
    Utmaningen är att ta upp en färg i bilden och så använda papper och allt man har i den färgen, typ...

• Cia o krabaten

Sandra: SS och CK kommer nästan samma dag. Så den borde också vara här nu ju!

Mystjejen: Länk kanske?

• Cia o krabaten

Halloj!
    Vi snackade ju snabbscrappande härom dagen.
    Nu finns det som utmaning på Swe bloggen!

• Mystjejen

Jiipppie! Nu har inspirationen kommit tebax!! Har just gjort en rubrik på OH-papper.
    Kom på att jag inte käkat på lääänge! Mot kylskåpet...

• SorkenE

Tessegosing skrev:
    Någon som vet var det säljs en QK Silhouette craft cutter??

Kolla på Scrapbox också. www.scrapbox.se/

• Mystjejen

Just det...
    Någon pratade om kursen på medborgarskolan som jag ska gå på.
    Den kostar 375:- + att man får köpa ett startkit på 250:-.
    Sedan kan man handla produkter till billigare priser.

• Coursell

Ni skriver att en del tidningar redan kommit ut i butiker. Vilka butiker är det som säljer sådana tidningar?

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket