• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Mistoffelees

Tänkte börja med scrapbooking, som allra första album tänkte jag använda bilder av min katt.

Vad behöver jag köpa för grundsaker som tex lim, saxar, papper, album, dvs allt som behövs för att kunna göra ett album.

Bor i Göteborg, vilka affärer rekommenderar ni?

• Cia o krabaten

Jag använder HP blanka papper. Blir jättefian bilder med min Canon skrivare. Ska precis öppna ett paket Canonpapper så kan jag ge betyg sen
    Kodaks däremot ger randiga foton hos mig

• Johanna 79
    MamaKajsa: Fina nya Lo:s. Jag har också gjort en spöket Laban Lo.s med min son Axel på Flört Lite kul...
  • annika5064
    MiaB72 skrev 2007-02-18 11:03:39 följande:
    claudia: Jättesnygga!!! Ja, helt klart att rött och rosa går ihop när man såg dessa LO:s En fråga - när ni skriver ut foton själva hemma, använder ni blankt eller matt papper - erfarenheter av det? Nån som har nåt favvomärke på papper? Jag mäker ibland att jag skulle vilja göra nån förstoring men har inte lust att skicka iväg och framkalla för bara nån bild - eller hur gör ni?
    Använder både matt och blankt och alltid HP:s dyraste...de kostar ca 130 kr för 20 st. Skriver ofta ut själv, men passar ibland på vid extrapriser på förstoringar. Här är extrapriser just nu;

http://www.fotolabo.se/

http://www.onskefoto.se/
  • Asrta1

Hejhej på er alla glada scrappare!

Hoppas ni haft en bra scrap-helg

Har 5 st nya LOs i galleriet och ni får gärna risa eller tom rosa så blir jag jätteglad

Har ju fastnat lite i mitt scrappande...jag får allt så "4kantigtrakt" och har nu försökt ändra mitt "tänk" och tycker själv jag kommit en bit framåt.......

Den som heter "Puss mitt hjärta" gjorde jag till en utmaning och den som heter "Tuff" är gjord efter skissen som var härom veckan på swe-bloggen, dom övriga har jag listat ut själv

Ha en fortsatt trevlig scrap-söndag!

Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
  • Cia o krabaten

Ååå vilken underbar sovstund lillan hade nu!
    2LO's och lite fix med papper och album hann jag med!!!
    2,5h ungefär, inte dumt när man har ångan och inspirationen uppe

• MamaKajsa
    Johanna 79 skrev 2007-02-18 13:21:18 följande:
    MamaKajsa: Fina nya Lo:s. Jag har också gjort en spöket Laban Lo.s med min son Axel på  Lite kul...
    ja, o din Axel är född 17 sep o min Axel den 18 sep Dock med ett år emellan.
    Fina nya Lo:s du hade.
  • Cheri
    NyfikenÖrn skrev 2007-02-18 08:59:47 följande:
    Cia o krabaten skrev 2007-02-18 08:10:51 följande: Skohylla som pappesförvarnig funkar utmärkt Men jag föredrar mappvagn som jag kan stänga in i skåpet nr klåfingriga Lisa är här uppe... Skohylla fungerar bra om förvaringen är i en garderob, annars kan papprena blekna.Jag gillar skarpt min mappvagn
    Varför bleknar dom?
  • Cheri
    Cia o krabaten skrev 2007-02-18 15:37:44 följande:
    Ååå vilken underbar sovstund lillan hade nu!2LO's och lite fix med papper och album hann jag med!!!2,5h ungefär, inte dumt när man har ångan och inspirationen uppe
    ooooooh trevligt!! Får man se ellä? Oskyldig
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket