• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Emmixen
    Fnyz skrev 2007-02-18 19:44:45 följande:
    hejhejnu har jag ju överlämnat albumet till pappa så nu kunde jag scrappa lite annat (äntligen) januari gick ju till Tävlingen å februari har gått åt till hans album emn NU kunde jag äntligen få scrappa lite "eget" så här kommer en nygjord LO från mig som ajg har gjort till scrappiz februariutmaning, 
    Jättefin LO! Jag har blivit klar med min som jag höll på med för ngn dag sen och har börjat på en ny. Jättekul, man blir verkligen fast i scrappandet!
  • Venezuela

Fnyz: Antar att pappsen blev mäkta glad över sin present! Vilken HÄRLIG LO du fått till - i vanlig ordning!

• Emmixen

Min LO jag håller på med nu är det jättemånga foton på. Har klippt dom ovala och runda och satt en tunn ram med vitt papper och sedan en bredare ram med mönstrat. Bakgrunden är enfärgad fast med pyttelite mönster i, alltså så det bara är lite ojämnt med färg om ni förstår hur jag menar.. Jag har stämplat titeln och skrivit namnen under fotona. Men det är ingen form av dekoration så det ser så tomt ut fastän det inte är mkt plats över! Vad göra?!

• Fnyz

nu när jag la upp den funderar jag på om de saknas nå där runt kortet eller på pilarna liksom...knappar eller att måla på pilarna nå stygn eller nå... hmmm

• Asrta1
    Fnyz skrev 2007-02-18 19:57:07 följande:
    nu när jag la upp den funderar jag på om de saknas nå där runt kortet eller på pilarna liksom...knappar eller att måla på pilarna nå stygn eller nå... hmmm
    Om jag var du så skulle jag isf bara lagt till lite "blänk" på pilarna så blir det enhetligt med bokstäverna i titeln Fast du kommer säkert på ngt bättre själv då jag är lite av en fegis och oftast kör med "säkra kort" Tyvärr är jag inte så "wild and crazy" i mitt skapande som i vanliga fall, är nog tur det
    Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
  • Asrta1
    Generad Fnyz: Glömde .....tyckte att du fått det stilrent trots lite "hysteriska" papper. Snyggt jobbat!
    Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
  • Sol30

Fnyz: Kanonfin ny lo! Härligt kort!
    Vad var reaktionen på albumet du gav bort?

• scrapparlotta

Måste berätta om min dröm jag hade i natt. Tänk om den kunde bli verklighet. Jag drömde att jag hade vunnit 10 000 kr och jag skulle få köpa en QK tång med två alfabet. Jag hade lite problem vilka två alfabet jag skulle välja. Tillslut hade jag bestämmt mig.......och då......puff, så vaknade jag. Så jag fick aldrig reda på vilka alfabet jag skulle köpa till.

Tänk om det kunde hända i verkligheten åxå.......

• Humla78

Vi ska upp till Göteborg och ha lite sportlov i veckan och då borde man kanske passa på att shoppa lite live Någon nämnde Format. Var ligger det? Någon som har en hemsideadress dit?

• Meli

smurfan

Hej!

Lite papper som du gillar, flera mönstrade i samma kollektion, så de matchar.

Fotofix, och en limpenna. Limpennan är för att limma små detaljer. En syrafri svart penna för att dokumentera.

Lite alfabet, ex letterstickers

Som dekos, lite band och blommor och brads.

Ja, nu har du så du kan göra några sidor.

Kolla också det allra första inlägget här, för mer tips

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket