• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • malin ulrika

Theosen
    jag kommer inte ihåg faktiskt!
    Men om du skickar din email adress i min inbox så kan jag kopiera själva filerna till dej.
    Så slänger du bara in dem på din dator sedan.
    Förhoppningsvis har jag tid ikväll när jag kommer hem!

• Camasunary

M.u: Vad kul med shopping

Jag skulle "bara" åka förbi och köpa små chip-bokstäver idag, men mer än så fick förståss följa med hem... har det kommit in nya grejer så kan jag bara inte låta bli!! Penga mun

Cia: Egna stora stämpel swirls?? Låter spännande.. berätta meeer!!

• scrapparlotta

Cia:

Hehe, småler här. Jag satte åxå kameran i handen på pappan. Du ska vara glad att du fick FEM halvdassiga foton, jag fick ETT halvdassigt foto....grrrr. Som tur var hade min syrra åxå tagit en hel del foto, så hon räddade mig.

Min sambo är verkligen KASS på att fota. Fotar på evighets håll, man ser bara en liten prick på fotot som ska föreställa nåt av våra barn. Och han tänker aldrig på varifrån ljuset kommer, röda-ögon-kanppen vet jag inte hur många gånger jag har sagt till han att han ska trycka in....han lyckas aldrig med det. Det är så man blir lite lätt irriterad. Så det slutar ju med att jag alltid är den som tar kort, men det är ju lite tråkigt för jag kommer ju aldrig med på korten då ju........odugliga karlar.....fast ibland är dom väl bra att ha

• scrapparlotta

Minimalla:

Ååå, vad glad jag blir när jag hör att jag "räddade" din LO. Superglad , det är sånt som är så kul med RAK, att det som inte passar så bra hos mig kanske passar perfekt hos någon annan

• malin ulrika

kikkan,
    samma här, om man håller barnet till exempel och tänker, "nu blir det en jättesöt bild av oss" och så har han zoomat in så mcyket att man är halshuggen liksom!!
    Störande!
    Därför tar jag bilder själv ibland, med armen utsträckt liksom.
    Är himla nöjd med bilderna på min LO "kiss", dem hade jag aldrig fått till om jag förlitat mej på maken!

• MamaKajsa

angående sss-mässan nästkommande helg. På hemsidan står det att inträde på mässan är 80:-. träffbiljett 50:-. Kurspris 150:-. vad är en träffbiljett?
    Jag kommer att gå dit på lördagen och tänker inte gå nån kurs men......

• kanskesnart

Jippi!! Jag har en ny älskling (ja dator alltså ). Har väl dock inte klickat mellan oss riktigt än, är inte så jätteförtjust i de här megaskärmarna som är nu för tiden (konservativ? Jag?) Och sörjer alla bilder som förlorades när "gamla Bettan" dog (varför är ja så lat o inte bränner ut alla foton på skivorGråter).

Ville bara kika in en sväng och berömma alla nya LO:s som lagts ut idag (BV, Minaimalla, Claudia och det var säker någon mer som jag inte kommer ihåg nu). Har inte läst tråden så noga, men iallafall kikat på alla nya alster och de är görfina allihop. Bara rosor från mig

Och på tal om att låta männen ta bilder kan jag ju säga att jag skulle bli glad om min sambo tog ett urdåligt foto på mig, för då skulle han åtminstonde ha tagit ett. Får nästan hota honom för att han ska behaga ta upp kameran o knäppa ett kort på mig (däremot tar han gärna en massa kort på sig självFundersam). Ski*kul & gå igenom semesterbilderna och upptäcka att det BARA är sambon som är med på alla kort!(man kan ju börja undra om man överhuvudtaget va med på den där semestern för det finns ju liksom inga bevis på det direkt)

Nähe, nu ska jag sluta svamla & gå & sova. Gonatt alla träsktroll.  zzzzzzzz

• Bark

Alltså, nu har jag en sån där dum fråga igen. En sån där som man skäms lite för att ställa. Jag fick hem chipboardblommor från magdas igår, om man dekorerar dom med papper då syns väl den tråkiga grå kartongen på sidorna eller? Hur gör ni? Har försökt kolla runt, men hittar ingen Lo så jag ser hur man gör!! Någon som har?

Sen fick jag ju dom där andra blommorna oxå, med plastprisma (hoppas ni förstår) hur fäster ni dom? Om man bara limmar, ramlar dom inte bort lätt då?? Generad Någon som har bild på Lo med såna blommor??

Mamma till Jasmine & Timmie
  • Skumpis

Hello girls! Samlar kraft för att ta mig ut i snödrivorna för att gå till skolan. Hade ni någon RAK-tråd??? Skulle behöva gå igenom mina grejer

• SandraK

Bark: jag har visserligen aldrig klätt chipboard med papper, men var kanten ful skulle jag måla den i matchande färg innan jag satte på pappret, med akryl- eller hobbyfärg, eller lägga på lite chalk.

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket