• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • MiaB72
    MamaKajsa: En träff-biljett är om du vill sitta på Arken under dagen och pyssla, då betalar du 50 kr och så har du en plats vid ett bord i ett speciellt rum och kan pyssla.
  • Fnyz

sådär nu ligger det lite nytt i galleriet, två dubblar och en vanlig den vanliga gjorde jag igårkväll på scrapträffen hemma hos pyret och en av dubblarna är efter en scrappizskiss som jag inte han klart med den veckan den skulle avara inne.

• 79maria

Nu när jag har tassat runt här ett bra tag och läst och tittat på en massa LO:s hos er, försökt komma på hur man gör och hitta lite inspiration så har jag fastnat rejält!! Så, kanske det är dags att visa mina... Jag har efter många om och men skaffat ett plusmedlemsskap så nu blev det lättare att lägga upp bilderna Gå gärna in och kika om ni vill

• Tjej 83

fina LOs alla gjort. kolla in hos några igår men sa inget. men nu säger ja det --Gööör fina! hehe.
    vill med scrappa. men ja va klantig nog att skruva mej i tummen med skruvdragaren då ja skulle sätta upp elementskyddet i lillan rum. hehe. så nu kan ja inte använda den. gör väldans ont men men, kanske kan hålla ut någon dag? hehe

• Mizty
    Bark skrev 2007-02-22 06:45:36 följande:
    Alltså, nu har jag en sån där dum fråga igen. En sån där som man skäms lite för att ställa. Jag fick hem chipboardblommor från magdas igår, om man dekorerar dom med papper då syns väl den tråkiga grå kartongen på sidorna eller? Hur gör ni? Har försökt kolla runt, men hittar ingen Lo så jag ser hur man gör!! Någon som har?Sen fick jag ju dom där andra blommorna oxå, med plastprisma (hoppas ni förstår) hur fäster ni dom? Om man bara limmar, ramlar dom inte bort lätt då??  Någon som har bild på Lo med såna blommor?? Mamma till Jasmine & Timmie
    Jag har oxå dom blommorna med blingen till Jag brukar fästa pappersblomman med brad eller fotofix sedan fäster jag den i plast med gluedot...

Till Håkan på alla hjärtans dag
    Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Fnyz

Bark: jag har inte chipboardblommorna från magdas men oftast så målar jag mina chippisar med akrylfärg å då målar jag ju sidorna åxå så om man ska klä in med papper så kanske man kan måla sidorna med akryl iaf

dem andra har jag inte använt IHOP nån gång men de små blommorna säter jag med en gluedot då sitter de superbra och dem stoa har jag satt emd gluedots å satt en knapp i mitten eller så fäster jag dem emd en BRAD

men NU kom TIDNIGNEN så nu måste jag gå

• Coursell

Mizty: Du har små ritade snirklar på dina Lo´s, hur gör du dem? Frihand? Eller har du nån bra mall till sånt?
    Tycker det blir skitsnyggt ju

• Mizty
    Coursell skrev 2007-02-22 10:40:20 följande:
    Mizty: Du har små ritade snirklar på dina Lo´s, hur gör du dem? Frihand? Eller har du nån bra mall till sånt?Tycker det blir skitsnyggt ju
    Nä det är nog rubbons (eller hur det stavas) du har sett tror jag Dom är från BG
    Caroline, stolt mamma till Phenom!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket