• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Pyret78

Coursell: Japp det är rubons som Mizty använt. Har oxå de Jag har köpt mina på www.scrapoteket.se Det är meli här i träsket som äger den webbutiken o hon är snabb o bra att ha att göra med

Fnyz: va!!! Vad säger du!?! Kom tidningen idag Åhhh nu väntar jag på postis

• Helenaj

så nu har jag äntligen fått upp några LO i galleriet här! e nybörjare på detta så det tar lite tid att göra en LO:s tar gärna emot ris och ros!

fick färdigt 5 till förra veckan men de bråkas med att lägga upp. får se om jag får odning på det när mannen kommer hem!

någon som ska på scrappizträffen i helsinborg den 24-25 mars!

• Minimalla

Fnyz: Jättefina LOs! Rött och svart blir ju sååå coolt ihop! Och jag gillade dubbeln om rån, fyndig rubrik .
    Blev påmind om att jag måste scrappa om första gången Stella åt rån... har jätteroliga bilder från det tillfället.

Mizty: Vilken jättesnygg LO! Var det en alla hjärtans dag-present eller? Vad glad han måste blivit!

Jag har också fått tidningen idag, tjohooo! Tur att det inte var så mycket att läsa ikapp i tråden idag .

• Coursell

Har ny Lo i galleriet "Mysig med FarFar" Inte supernöjd med den direkt, men jag älskar de bilderna av min minsta dotter. På bilderna är hon 2 månader. Jag kanske skulle försöka få med det nåntstans eller? Tips på var i så fall?

• Coursell

Ja, du har också såna...visste att det fanns en del bland de jag springer och letar inspiration hos ofta. Minns ju aldrig vart jag varit

Ska kolla upp Scrapoteket också

• Fnyz

åååå vad jag älskar den här tidningen å den blir verkligen bättre för varje nummer men det är ju ganska så självklart att det blir så för dem lär sig ju vad som uppskattas å får in synpunkter

• Edma

Jag har en liten fråga: Var gör ni av alla småbitar av papper?? Lägger ni dom i plastfickor eller har ni något annat bra tips? Jag blir så less på mina småbitar, men man vill ju inte slänga dom heller.

Sen har jag några nya lo´s i galleriet oxå. Och en bild på min scaphörna! Jag har äntligen fått ett eget skrivbord!!

Välkommen in och kika!

Sinnen är som fallskärmar! De fungerar bara när de är öppna.
  • fiasofia

Jag behöver lite idéer till min lo om min farmor som finns i mitt galleri.
    Inget sitter fast så allt går att ändra. Nu har den legat och i 2 veckor och jag har inte kommit på något bra.
    Vill ju gärna få färdigt den någon gång så jag kan visa farmor den.

Så ge mig gärna lite roliga idéer !!!

Hade gärna klistrat in den här fast jag vet ju inte hur man gör.... Generad

Va kul att tidningen har kommit. Då ska lilla mamma få ett litet besök imorgon då det är hon som får den. Då får jag barnvakt också.... Räcka ut tungan

• Fnyz
    Edma skrev 2007-02-22 11:23:18 följande:
    Jag har en liten fråga: Var gör ni av alla småbitar av papper?? Lägger ni dom i plastfickor eller har ni något annat bra tips? Jag blir så less på mina småbitar, men man vill ju inte slänga dom heller.Sen har jag några nya lo´s i galleriet oxå. Och en bild på min scaphörna! Jag har äntligen fått ett eget skrivbord!! Välkommen in och kika! Sinnen är som fallskärmar! De fungerar bara när de är öppna.
    är dom pytte pytte så slänger jag men alla andra har jag i två mappar en för enfärgat å en för mönstrat men de börjar bli väldans fullt så jag ska nog göra nått slags system med plastfickor med varje färg på enfärgat i en mapp å de mönstrade efter tillverkare eller färg. vi får se
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket