• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Fnyz
    Fnyz skrev 2007-02-22 12:58:57 följande:
    Edma skrev 2007-02-22 12:24:52 följande: Någon som har beställt från scraproom på sistone?? Jag beställde därifrån förra fredagen och de brukar vara snabba, men ännu har inget paket kommit....?Någon som vet något?? Sinnen är som fallskärmar! De fungerar bara när de är öppna.det är ju väldigt mycket mössor och dyl nu så de kanske har lite fullt upp så det tar lite längre tid än vanligt
    hahaha jag fattade inte själv vad de var jag hade skrivit nu när jag läste, mÄssor skade ju vra, nog för att dem kanske kan vara lite yra i mössan åxå
  • malin ulrika

Fnyz,
    SOM jag har funderat på den där kommentaren!!!
    "Hm, är det för att det är vinter, och det är några nya dekos i form av MÖSSOR som är inne nu...?"

Haha!

Jag har lagt upp en bild på allt det jag inhandlade igår. Fick tyvärr ingen tid att göra nått igår, familjen var inte samarbetsvillig... Kanske i helgen... Suck...

• Örnen76

Är det tidningen Scrapbook mm ni pratar om?

• Bark

Tack för hjälpen med blommorna, nu ska jag runt och leta akrylfärg då  :)  så jag kan använda mina chippisar. Kanske blir lite Foamstamps oxå.

Mamma till Jasmine & Timmie
  • Johanna 79
    Helenaj: Jätte fina Lo:s.

Coursell:  Din senaste Lo:s var jätte mysig. Så härliga mjuka färger!

Edma: Härlig nu Lo:s.

Fnyz: Åååå, så läcker din nya Lo:s var med rött och svart, kanon läcker!
  • Johanna 79

Har inte scrappat  på flera kvällar. Håller på att spåna på en Lo:s om min morfar som gick bort förra veckan.. Men har inte fått upp något jätte bra i huvudet ännu!
    Allt känns lite jobbigt just nu så kanske därför Sedan tycker jag inte jag har så mycket dekos. Så måste nog göra en beställning snart.

• Fnyz
    Johanna 79 skrev 2007-02-22 14:26:03 följande:
    Har inte scrappat  på flera kvällar. Håller på att spåna på en Lo:s om min morfar som gick bort förra veckan.. Men har inte fått upp något jätte bra i huvudet ännu!Allt känns lite jobbigt just nu så kanske därför Sedan tycker jag inte jag har så mycket dekos. Så måste nog göra en beställning snart.
    det kan avra jobbigt att göra LO:s som det är mycket känslor till för man vill att det ska bli såååå bra men det kan vara jobbigt att tänka för mycket å jobbigt att kolla på korten, så mitt tips är väl att ta det lungt å stressa inte fram något, du hinner!
  • Lilybee

En fråga till proffsen: Om man har föremål som inte är syrafria, ex träfanér (vet dock inte om de är syrafria...) och målar med syrafri akrylfärg över hela (även baksidan), då borde man väl kunna ha det på sidan...

• Johanna 79
    Fnyz: Nej det stämmer att man inte ska stessa fram något. Men samtidigt kan jag känna att det är en slags bearbetning för mig!
    Skulle behöva köpa matrial, men vår butik i stan har ett så litet utbud. Knappt inga blommor äns! Tycker det kan vara lite svårt att beställa då man inte sett allt i verkligheten.
    Tur att jag ska på mässan i sista helgen i Mars i GBG. Ska bli jätte kul. Min första mässa.
  • Edma

Fnyz: Ha, ha Jag fattade inte först. Vadå mössor?? Men sen kom jag på att det nog skulle stå mässor!

Sinnen är som fallskärmar! De fungerar bara när de är öppna.
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket